BMP-filer er blandt de mest almindelige type af billedfil i brug. Formatet var engang et proprietært Windows-format , men har siden indgået fælles brug på tværs af næsten alle operativsystem og filstruktur . BMP står for " bitmap ", som refererer til den måde , hvorpå data i filen , dekodes af en computer til at skabe et synligt billede . Alle BMP-filer åbnes med en lille, 54- byte "Header ", der bruges til at give de nødvendige oplysninger til computeren om, hvordan at afkode billedet i . Når disse overskrifter er forkert formateret , er resultatet en ødelagt fil. Ting du skal
Hexadecimal editor
Vis Flere Instruktioner
1
Undersøg de grundlæggende egenskaber af det billede, som du forsøger at oprette en header. Du behøver ikke at vide alle detaljer om billedet , men det mest vigtige oplysninger at have, er pixel bredde og højde af billedet , samt størrelsen af billedet i byte . Indsamle disse oplysninger ved at åbne billedet i Microsoft Paint , og derefter trykke på " Ctrl" + "E" på samme tid . Dette vil bringe op "Egenskaber " i menuen, som vil give alle de nødvendige oplysninger .
2
Åbn den ønskede . BMP-fil i en hexadecimal editor til at starte formateringen af overskriften. . Offset " 0h " af overskriften på en BMP-fil skal altid være " 42 4d " - det betegner filen som en BMP-fil . . Offset " 2h " anvendes til at bestemme størrelsen af . BMP-fil . Hvis du kender størrelsen af billedet , konvertere den til hexadecimal og indtast hexadecimal værdi i dette. Hvis du ikke kender størrelsen på det endelige billede , kan dette opvejes være tomt og skabte senere i et billedredigeringsprogram såsom Microsoft Paint.
3
Indtast værdierne "00 00 " for offset " 6h "og" 8h. " Disse værdier skal efterlades uforandret indtil . BMP filen er associeret med et program , på hvilket tidspunkt de vil automatisk blive formateret.
4
Konverter pixel bredde og højde i hexadecimal og indtaste bredden værdi på offset " 12h" og højden værdi på offset " 16h ".
5
Indtast værdien "00 00 " på offset " 42h " for at sikre, at farverne i billedet er behørigt vises. Når du har indtastet alle de ovennævnte værdier , skal du gemme ændringerne i den hexadecimal editor og billedet skal vises korrekt.