Kinect blev oprindeligt designet af Microsoft til at spille spil på sin Xbox -platformen. Kameraet og infrarød sensor i Kinect forvandler en persons hele kroppen ind i et spil controller. Men dygtige ingeniører opdagede hurtigt, at de rå data indsamlet af Kinect sensorer kunne udrette feats langt ud over Microsofts oprindelige intentioner . 3D Tracking
En stor del af Kinect succes involverer sensor -fri bevægelsessporing . Tidligere motion -tracking værktøjer bruger et enkelt billede at opdage, hvor på en flad plan et objekt ligger. Med flere sensorer arbejder i samråd med kameraet, kan Kinect også spore, hvor tæt på eller langt et objekt bevæger sig. Denne 3D sporing har fundamentalt ændret retning af nye video sporingsværktøjer , så ingeniører til at arbejde med en virtuel skelet af enhver genstand i bevægelse , og rekonstruere scener af et værelse fra alle vinkler. Nogle virksomheder har endda begyndt at bruge Kinect teknologi til at skabe næsten øjeblikkelige 3D-modeller af værelser , bare ved at dreje en Kinect -lignende kamera.
Third -Party Development
typisk når en virksomhed udvikler en proprietær teknologi, den bevæger sig hurtigt for at sikre kontrol , og det var helt sikkert den umiddelbare reaktion fra Microsoft. Virksomheden dog hurtigt vendt denne politik og udgivet en fuld udvikling kit til vordende Kinect ingeniører. Microsoft selv at etablere en virksomhed inkubator , døbt " Kinect Accelerator ", for at hjælpe lovende startups i at bruge Kinect til innovation. I juli 2013 har projekter ved hjælp af Kinect -teknologien forblev utilgængelig for offentligheden , selv om Microsoft paraderede udvalgte nyskabelser , før en gruppe af investorer , ifølge en juni 2012 historie i nyhederne blog Mashable .
< br > fjernarbejde
Kinect er baseret på en internet -egnet udstyr , Xbox . Xbox , på sin kerne , er simpelthen en computer. Innovation gennem Kinect er allerede begyndt at fokusere på at hjælpe ikke- computer -kyndige folk udfører deres job online . Kirurger er allerede begyndt at manipulere CT-scanninger ved hjælp af en Kinect interface, mens fysioterapeuter bruger det som et redskab til at give lange afstande terapi sessioner .
Collaboration
Udover dets forskningscentre over hele verden, har Microsofts forskningsafdeling dyrkede mange samarbejder på tværs af en række forskellige områder. Et University of Minnesota forsker, Nikolaos Papanikolopoulos anvender Kinect til at hjælpe med at diagnosticere psykiske lidelser hos børn. Lancaster og Newcastle universiteter partner med Microsoft for at skabe virtuelle fremskrivninger , der interagerer med deres meget reelle miljøer. Carnegie Mellon University arbejdede sammen med Microsoft for at udvikle OmniTouch et system, der bruger Kinect -teknologi til at vende enhver overflade - om en væg , notebook eller endda en hånd - ind i en touchscreen . Sådanne samarbejder har redefineret den måde, det private erhvervsliv og offentligt finansierede forskere arbejder sammen om at løse problemerne.