? Når du lægger et videospil cd i computeren , det bruger en række forskellige processer for at uddrage oplysningerne fra disken. Men for fuldt ud at forstå, hvordan din computers diskdrev læser oplysningerne på en cd , er du nødt til først at forstå komponenterne i en computers drev, og egenskaberne af selve disken . Disc
cd'en er lavet af et meget tyndt lag af klar polykarbonat plastik . Disken er imponeret med tusindvis af mikroskopiske gruber (kaldet "bump" ), der er arrangeret i en spiral ring hele vejen rundt om skiven , som ligner sporene på en grammofonplade . Størrelsen og hyppigheden af de bump er, hvad der bærer diskens oplysninger i en binær kode , hvor hver bump er kodet som 0 og glatte dele af disken som 1 .
Drive Motorbåd < br >
computerens drev motor spinder disken. Spinning disken tillader laseren at læse oplysningerne langs diskens spiral uden at spore i flere retninger .
Tracking Mechanism
sporing mekanisme styrer position laseren. Det langsomt bevæger laseren væk fra midten af disken , så den kan holde på linje med diskens spiral , mens den spinder .
Laser
Computeren bruger en laser at udtrække information fra disken. Den lille laser, der har til huse under disken , skinner off bump på cd'en. Målet er at afspejle laseren bump og lade pickup forsamling til at fortolke den binære information kodet på disken .
Laser Pickup Assembly
afspejling af laseren ændrer sig, når det rammer en bule på disken . Dette er, hvordan oplysninger overføres fra disken. Laseren pickup forsamling overvåger afspejling af laseren disken og identificerer de oplysninger, båret af bump. Det overfører dette signal ind i bits , som din computer kan bruge til at danne bytes af information.
Applikationsprogramgrænsefladeinformation
Video spil discs kræver mere information , end der kan sættes på en normal CD . For at løse dette problem din computer bruger en proces kaldet Application Program Interface eller API , at udtrække oplysninger, der ikke er skrevet direkte på disken. Computerens API indeholder oplysninger, der er fælles for video- spil og andre programmer . Videospil bruger et system af " standardiserede anmodninger" at udtrække foruddefinerede oplysninger fra API , i stedet for at skulle gemme alle oplysningerne direkte på disken.