computere bruger forskellige input-enheder til at behandle oplysninger fra en bruger, men at vide, hvilken enhed, du behøver, er nøglen til at vælge , hvilken enhed vil virke bedst . Computere er i stand til at behandle flere typer af data gennem den korrekte enhed . Pegeredskaber
Pegeredskaber er designet til at manipulere positionen af markøren på skærmen . Mus er den mest almindelige , men kan simple joysticks og henvisninger stille tilsvarende funktionalitet. Evnen til at manipulere markørplaceringen på skærmen giver dig mulighed for at få adgang til data ved at efterligne dine fysiske bevægelser med enheden ved en ændring i placeringen af din cursor på din computerskærm. Funktionalitet er din primære bekymring , når du vælger en pointer -enhed og nogle af disse enheder tilbyder en lang række knap input til komplekse brug.
Keyboards
Disse er de grundlæggende og mest almindelige computer inputenheder , og er ansvarlig for at sende tekst til din computer. Tilgang til visse tastaturer tillade dem at styre computer lyd -og videofiler. Brugerkomfort og bekvemmelighed er to bekymringer, når du vælger en input-enhed , herunder at vælge en trådede eller trådløs version .
Billede inputenheder
Devices såsom digital video kameraer og digitale kameraer giver dig mulighed for at uploade gemte billedfiler på din computer . Webcams tilbyder real- time video upload , der tilbyder online face -to-face chat muligheder . Mange enheder designet omkring disse effekter tilbyder forskellige specialiserede tjenester såsom medicinsk billedbehandling, videokonferencer og stregkode scanning i butikkerne. Billedkvaliteten varierer mellem enheder.
Lydindgang Devices
designet til at fange lyden i et filformat eller sendes via internettet til andre, audio input-enheder giver lyd til virtuel samtaler . Audio output-enheder link til disse input-enheder til at lette nem kommunikation.
Kompositindgang Devices
kombinere to eller flere andre input-enheder , komposit inputenheder tillader flere funktioner og tilføjede kontrol. Videospil bruger sammensatte enheder i deres spil kontroller , og som spil får mere kompliceret , så gør deres input enheder . Det klassiske videospil controller links pointer input med tastatur input , der giver brugerne mulighed for at manipulere retningen på skærmen, mens du indtaster specifikke keyboard kommandoer .
Free Movement Input
Disse enheder bruge kameraer , der sporer bevægelse i et bestemt område . Dette giver mulighed for real -time tracking af bevægelse og modellering bevægelighed inden for et område. Filmproduktion gør brug af denne teknik , når optagelserne mod en blå skærm.