Ifølge Utah State University, kan outputenheder være en vigtig del af et computersystem. Klassificeret som periferiudstyr , disse er anordninger til at udvide funktionaliteten af en computer. En outputenhed er en perifer eller enhed som din computer sender oplysninger til . Mens der er mange forskellige outputenheder , kun få af dem har at gøre med computergrafik. Skærme
Skærme er nok den mest almindelige output enhed, når det kommer til computergrafik. Selvom der findes mange forskellige typer af skærm, de alle udfører den samme grundlæggende funktion giver dig mulighed for at interagere med computeren via synet og brugen af en Graphical User Interface (GUI). Desktop computer skærme er tilsluttet til computeren via et kabel , men bærbare skærme er sluttet direkte til computeren.
Printere
anden vigtig outputenhed i grafik er printere. Printere kan du udskrive de oplysninger og billeder, der vises på skærmen. Ligesom skærme , er der mange forskellige typer af printere , men de alle tjener samme grundlæggende funktion . Multipurpose og alt-i- én printere betragtes input /output (I /O )-enheder , fordi bortset fra udskrivning, de også give dig mulighed for at indtaste data i computeren. For eksempel giver en alt- i-én printer med en scanner vedhæftet du scanne og overføre dokumenter eller billeder til computeren fra enheden.
Touch Screen Skærme
< br >
Svarende til alt-i- én printere , touch screen skærme betragtes i /O -enheder. Mens de udfører den normale produktion funktion af en skærm , de giver også mulighed berøring manipulation . Dette touch kontrol evne erstatter et vigtigt input -enhed --- musen --- dermed gøre touch- skærme I /O. Afhængig af den berøringsfølsomme skærm kan du styre det med en pen eller blot ved finger. Selvom det ikke er særlig udbredt på hjemme-pc'er , kan touch-skærme typisk findes i virksomheder, såsom banker med touch screen pengeautomater. Mange populære mobiltelefoner og forbrugerelektronik, bortset fra pc'er, der også har touch-skærme .
Gaming controllere
Mens gaming -controllere er for det meste en input -enhed, som en mus , nogle betragtes også outputenheder . Dette skyldes, at rystelserne , der sker i nogle controllere , når spillerne gør særlige in-game aktioner. Ofte kaldet rumble -aktiverede controllere de indeholder en lille motor og rotor , der roterer , hvilket gør controlleren ryster. For eksempel, hvis du spiller et spil med en pistol kan controlleren rumble når du ild til bedre simulere affyre en pistol og give dig fysisk bekræftelse på, at kommandoen gik igennem.