De GeFroce 8800 320/640 GTS er en Graphics Processing Unit ( GPU) produceret af NVIDIA Corporation. Udtrykket " 320/620 " henviser til det faktum , at der er to versioner af kortet , en med 320 MB indbygget hukommelse og en med 620 MB . Bortset fra forskellen i hukommelsen størrelse, de to kort har identiske tekniske specifikationer. Enhederne er kompatible med DirectX 10.0 og OpenGL 2.1 -protokoller. Når parret med en identisk model , kan 8800 GTS operere i Scalable Link Interface ( SLI ) tilstand, hvorved begge kort gengive forskellige dele af skærmen samtidigt . Processor
8800 GTS bruger NVIDIAs G80 processor. Den G80 kører på 500 MHz, hvilket betyder, at det virker til at udføre beregninger efterspørges af software med en hastighed på 500 millioner gange i sekundet. Ifølge NVIDIA indeholder enheden 96 CUDA kerner. Disse er separate enheder til forarbejdning , der tillader 8800 GTS at udføre, samtidig de mange beregninger, der er nødvendige for at køre 3D-animation , videoredigering og 3D gaming applikationer .
Transistorer
den G80 indeholder 681 millioner transistorer , hver 90 nanometer i længden. Transistoren er processorens grundenheden , jo mere af dem er der , kan de mere komplekse processoren beregninger være. Hjemmesiden PC statistik påpeger, at andre NVIDIA kort i samme klasse har så få som 302 mio transistorer, mindre end halvdelen af de 8800 GTS .
Memory
< br >
hukommelse i både 320 MB og 640 MB versioner af 8800 GTS opererer med en hastighed på 800 MHz . Men ifølge hjemmesiden TechSpot , enheden benytter grafik double data rate 3 ( GDDR 3 ) hukommelse. Dette er den tredje generation af grafikhukommelse , der overfører data to gange per clock cyklus. Da det udfører to dataoverførsler for hver cyklus , det effektivt opererer på 1600 MHz . 8800 GTS har en hukommelse båndbredde på 64 GB /s og en hukommelse bus bredde på 320 -bit.
Rendering
8800 GTS bruger en shader clock drift ved 1200 MHz . Enheden beskæftiger 24 tekstur enheder, der tilsammen gør 24 milliarder teksturer til skærmen per sekund. GPU anmeldelse rapporter om, at kortet gengiver 10 milliarder teksturer til skærmen per sekund. Den indeholder også 20 raster operatører , der udfører den endelige rendering etape af skrive teksturerede og skyggefulde pixels til rammen buffer.