Oprettelse forskellige elementer i et program eller på en webside er muligt ved hjælp programmeringssprog såsom ActionScript . For eksempel er det muligt at skabe en knap matrix gennem din programmering script, der derefter kan testes ved hjælp af Adobe Flash . ActionScript kan du oprette knapper, der varierer i størrelse, form, dens tekst og dens click-through kommandoer. Instruktioner
1
Name hver knap , du vil bruge til din webside. Knapperne bør navngives efter de forskellige funktioner, de skal udføre , eller destinationer , at de vil tage seeren til , når de er pressede . For eksempel vil "hjem" knappen tage brugeren tilbage til startsiden. Hver knap er opkaldt anvendelse af en lignende script -format . Skriv " home_mc " for at navngive "hjem" knappen. Hver knap er tilsvarende navngivne . For eksempel "Om "-knappen de " about_mc " kommando navne bruges til at tage seeren til " Om Os " siden.
2
Skriv array indeholder knapnavne bruge den nødvendige script. Den bør læse noget herom : var clipArray : Array = [ home_mc , button2_mc , button3_mc , button4_mc ] . Alternativt kan du skrive knapperne i et array med koordinater i stedet : var C: . Array = [[ 0, 0 ], [ 0, 30] , [70 , 0]
3 < p > Definer knap egenskaber, såsom farven , ved at tilføje yderligere kodning script. For eksempel oprette en blå knap ved at tilføje følgende script : function drawbutton (blå). Tilføj yderligere karakteristika , såsom knap form , ved hjælp af ActionScript .
4
Test dit script til at sikre , at det virker , ved hjælp af Adobe Flash software. Den vifte af knapper, du har opretter med ActionScript beløber den samme type script , der anvendes i skabelsen af filmklip i Adobe Flash. For at teste disse knapper , skal du bruge Adobe Flash-software ved at vælge "Control " fra drop -down menuen øverst på skærmen. Fra menuen, vælg " Test Movie ". Et nyt vindue vil åbne op med din knap . Knappen skal fremstå som du har programmeret det ved hjælp af forskellige parametre i ActionScript .