| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man tegner en oval i NetBeans
    Den drawOval bekvemmelighed metode Javas Graphics2D klasse giver dig mulighed for at tegne primitive former med kun et par enkle argumenter. DrawOval tager en x -koordinat og en y -koordinat , der definerer det øverste venstre hjørne af rektanglet , der grænser ovale , du ønsker at tegne. Det tager også den ønskede bredde og højde med denne oval. Med NetBeans udviklingsmiljø, er det let at oprette et program, der bruger denne metode til at tegne en oval. Instruktioner
    1

    Vælg " Nyt projekt " fra NetBeans "Filer" i menuen for at oprette et nyt projekt. Vælg " Java Application " fra listen over projekttyper. Du kan titel projektet hvad du gerne vil .
    2

    Klik på " Ny fil " i menuen "Filer" . Vælg "Java Class " og klik " Næste". Type " DrawingComponent " i " Class Name " feltet og klik derefter på "Finish ".
    3

    Type " udvider Component " efter " DrawingComponent ", men før klassen åbning beslag når din nye klasse åbner i NetBeans kode editor.
    4

    Opret en ny maling metode i DrawingComponent klassen. Denne nye metode vil tilsidesætte komponentens standard paint metode og tillade dig at tegne direkte på komponenten. Indtast følgende kode mellem DrawingComponent åbning og lukning beslag til at skabe den metode: public void paint ( Graphics g ) {

    }
    5

    Indtast følgende kode mellem malingen metoden åbning og lukning beslag til at skabe en instans af Graphics2D klasse: Graphics2D g2d = ( Graphics2D ) g;
    6

    Opret ny heltalsværdier til at holde oplysninger om din oval med følgende kode : int x = 100; int y = 100; int width = 50, int height = 100;
    7

    Tegn dit oval med følgende kode : g2d.drawOval (x, y , bredde, højde) ;
    < br > 8

    Skift tilbage til dit projekt oprindelige klasse ved at klikke på dens navn på fanebladet listen ovenfor kodeeditoren . Opret en ny JPanel og tilføje dine brugerdefinerede DrawingComponent til det med denne kode: JFrame frame = new JFrame (); int frameWidth = 300 ; int frameHeight = 300 ; frame.setSize ( frameWidth , DrawingComponent ()); .
    9

    Højreklik på dit projekt i "Projekter " liste i venstre side af vinduet , og vælg " Kør" for at køre projektet
    < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan får du adgang Oracle Database Brug Java Program…
    ·Hvordan jeg Tilfældig et nummer i Java 
    ·Sådan Generer en metode i NetBeans 
    ·Sådan Spørg om et svar i Java 
    ·Sådan får et heltal fra Nextline 
    ·Sådan formateres en String i ASCII Java 
    ·Sådan Flip billeder i Java 
    ·Sådan vises en Cylinder i Java 
    ·Sådan oprettes en Message Box i en separat tråd i Jav…
    ·Sådan oprettes en Adobe AIR Application 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvordan at eksportere data fra et felt til et andet i A…
    ·SQL Udskift Command 
    ·Sådan Erstat newlines i en MySQL String 
    ·MySQL kommandoer Tutorial 
    ·Sådan Konverter tekst til en dato i VB 
    ·Hvordan ændrer jeg adgangskoden med en kommandoprompt 
    ·Sådan Lær SQL Programmering 
    ·Sådan installeres FlexGrid Kontrol 
    ·Selvstudier for Pythons SQLAlchemy 
    ·Microsoft ASP Certificering 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com