| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Programmering 3D-spil i Java
    Java er et cross -platform programmeringssprog, der giver brugerne mulighed for at bygge software, der vil arbejde lige så godt på en Windows -system , som på en Mac. Denne multi- platform funktionalitet gør den ideel til programmering spil, så spillet ikke behøver at være helt ombygget , hvis du agter at frigive det på mere end ét operativsystem. Programmering et spil i 3D tilføjer et ekstra lag af kompleksitet , som vil kræve at bruge specialiserede værktøjer . Instruktioner
    1

    Hent Java fra Sun Microsystems hjemmeside og installere det på din computer.
    2

    Beslut hvilke Application Programming Interface ( API ), du vil bruge til at opbygge din 3D-spil . Du kan enten bruge standard Java API eller du kan downloade plug-ins , som tillader anvendelse af de mere populære OpenGL API brugt af mange professionelle game programmører.
    3

    Find en præ -bygget spilmotor , som du enten kan købe eller hente eller bygge din egen fra bunden. Brug en præ-bygget motor, hvis du ønsker at springe direkte ind i programmering detaljerne i spillet og er villige til at sortere ud kompatibilitetsproblemer senere, eller starte din egen fra bunden, hvis du vil have den mest kontrol over, hvordan dit spil er udviklet og hvad slags ressourcer, det vil kræve fra brugerens computer.
    4

    Program de generiske hovedfunktioner der vil blive brugt flere gange i spillet , såsom bevægelse , skyde et våben , taber eller vinder liv, og selv visning af objekter på skærmen .
    5.

    Opret en vigtigste spil loop , når du har dine generiske funktioner kodet. Har løkken gentage alle de grundlæggende elementer i spillet, såsom kontrol for at se, hvis spilleren har nogen liv tilbage , hvis der har været en kollision mellem objekter , eller hvis brugeren har trykket på en knap.
    6

    Brug et 3D- grafik program som 3D Studio Max til at producere de genstande , figurer og miljøer , der vil befolke dit spil , og derefter kode en loader program til at indlæse dem i hukommelsen, når spillet startes.
    < br > 7.

    Få en scripting program, der er kompatibelt med Java til script de særlige begivenheder i dit spil , såsom niveau ændringer og dialog .
    8

    Gør dit spil i en eksekverbar fil og derefter få en installatør program, så andre brugere kan installere spillet på deres computere.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Læs 2D Arrays på XML i en Android App 
    ·The Round Method i Java 
    ·Typer af Multitasking i Java Threads 
    ·Sådan ændres tekst på etiketter i Java 
    ·Sådan bruges en Switch Statement 
    ·Sådan konvertere en streng til UTF -8 Med Java 
    ·Sådan får du alle de JAR anvendes i en Java Project 
    ·Hvordan man skriver en besøgstæller i JSP 
    ·Hvordan man åbner en PDF-fil i Java 
    ·Sådan Kast View Parameter på Android 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Konverter portlets til Servlets 
    ·Sådan kører CLS fra Java 
    ·Sådan oprettes GIS Web Service 
    ·Iomanip Funktioner 
    ·Hvad er numerisk i Oracle SQL 
    ·Sådan Konverter Clobs til tekster i Oracle 
    ·Java Applet Failed 
    ·Sådan convolve en funktion i Matlab 
    ·Sådan bruges Adgang til Visual Basic Programmer 
    ·Sådan installeres Java 1.6 RPM på Fedora 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com