| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Visual Basics Programmering >> Content
    Sådan animere en Sprite i et XNA spil
    Microsofts XNA spil studio programmeringssoftware indeholder en klasse af objekter kaldes en " sprite ". Programmører bruger sprites til at vise simple 2D-grafik , der ofte indeholder tekst , såsom en spillers navn , hans score , navnet på det nuværende niveau , og en sundheds- bar . Mens XNA gør sprites direkte til viewport , skal du bruge en rørledning til at skabe de fleste andre XNA grafik. Du kan animere en sprite ved hjælp af de særlige programmering klasser skabt af XNA til grafisk manipulation. Ting du skal
    Visual Studio med XNA installeret
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Open Visual Studio og find den fil, der indeholder dit spillets konstruktør.
    < Br > 2.

    Instantiere eller oprette et objekt af en bestemt klasse , adskillige konstante værdier til at repræsentere rotation, omfanget og dybden af ​​din sprite . Opret en henvisning til AnimatedTexture klassen og instantiere det ved hjælp af konstante værdier som argumenter i sin konstruktør funktion. Instantiere AnimatedTexture klasse i spillets konstruktør.
    3

    Åbn den fil , der skal udnytte sprite og indlæse de nødvendige teksturer . Oprette variabler til at repræsentere viewport , positionen af ​​sprite og antallet af frames XNA skal gengive per sekund. Indlæse teksturer indenfor " . LoadContent () "-metoden. Instantiere en SpriteBatch objekt til at trække teksturer og køre . " Load () "-metoden af AnimatedTexture klassen , ved hjælp af de variabler, du oprettede som parametre .
    4

    Opret en . " UpdateFrame ()" metode, din sprite kan bruge til at sløjfe gennem animationer. Opret en løkke i den metode, der intervaller en pladsholder variabel til at spore den aktuelle animationsramme .
    5.

    Find " . Update ( ) "-metoden og bruge SpriteTexture klassen til at angive animationsramme at vise ved kalder " . UpdateFrame () "-metoden.
    6

    Find " . Tegn () "-metoden af dit spil og kalder den " . Begynd () "-metoden af " . SpriteBatch ()" klasse . Udfør " . DrawFrame () "-metoden af SpriteTexture klassen , ved hjælp af SpriteBatch som en parameter . Kald SpriteBatch s " . End ( ) "-metoden.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Konverter Infix til Postfix hjælp af Visual Bas…
    ·Sådan læses en liste med VBA 
    ·Sådan oprettes miljøvariabler i VBS 
    ·Sådan hente numre i en Query til Access 
    ·Sådan finder du den EXE en VB.NET Application 
    ·Sådan konstateres , om en vare eksisterer i VB Array 
    ·Hvordan til at screene Skrab i VBA 
    ·Visual Basic.Net Spil Tutorial 
    ·Visual Basic Kontrol Ejendomme 
    ·Hvordan man programmerer et array i Visual Basic 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Set Up MIT Scheme for SICP 
    ·Sådan Execute Applet i Java 
    ·Sådan oprettes Turn- baserede spil 
    ·Sådan Upload et billede i en desktop applikation i Jav…
    ·Hvordan man laver et produktkatalog i PHP 
    ·Sådan Konverter InstallScript til MSI 
    ·Sådan Embed en database i en Mac App 
    ·Sådan fjernes Undergravende på Eclipse 
    ·Hvordan man skriver kode i Python 
    ·Hvordan skal tjekkes for Null Hvis en XML node eksister…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com