Animation programmer giver kunstnerne de værktøjer til at skabe alt fra fuld længde tegnefilm til simple animerede GIF'er . Animation af en vulkan udbrud er en god måde for nybegyndere animatorer til at få erfaring med at arbejde med animation værktøjer og koncepter , fordi det ikke kræver den samme præcision og detaljer som animere en figur eller et objekt . Lava er en væske, og dermed kun har grundlæggende bevægelse , mens motivet af animationen - vulkanen - ikke bevæger sig overhovedet. De koncepter for at animere en bryder vulkan er universelle , uanset hvilket program , du benytter . Ting du skal
Animation software
Vis Flere Instruktioner
1
skitsere en grov storyboard din vulkan animation. Dette bør omfatte alle de store slag i udbruddet , fra start til slut .
2
Åbn en ny fil i din animation software og oprette din baggrundslag. Dette bør omfatte vulkanen selv, såvel som det omkringliggende område og himmel. Dette lag vil være konstant gennem hele dit animation.
3
Draw hver af de centrale rammer din animation . De vigtigste rammer bør være de vigtigste slag i animationen fra dine storyboards . Et eksempel på keyframes ville være vulkanen rygning, en eksplosion af lava, begyndelsen af lava flow og slutningen af lava flow. Opret et nyt lag til at trække lava og røg effekter på toppen af vulkanen .
4
Slut keyframes ved at udfylde mellemrummene mellem dem med yderligere rammer af animation. For eksempel mellem de centrale rammer begyndelsen af lava flow og slutningen af lava flow vil du trække flere rammer af lava oser ned vulkanen.
5.
Rediger din animation til længde og timing. Hvis animationen er for hurtigt eller for nervøs , justere frame rate eller tilføje yderligere rammer . Ligeledes, hvis animationen er for langsom, fjerne nogle rammer eller fremskynde frame rate .
6
Gem din animation til den ønskede filtype.