Blender er et open -source 3-D modellering program, der kan bruges til alt fra design simple tre- dimensionelle karakterer til at gøre videospil eller skabe feature- længde film. På grund af dens mange anvendelser , er der et ganske stort udvalg af værktøjer , redigering vinduer og funktioner i programmet , og finde ud af hvordan man gør noget simpelt, såsom at tilføje en tekstur til et objekt , kan være en forvirrende opgave. Ligesom mange andre funktioner i Blender, er at lære at navigere i menuerne nøglen til at anvende UV teksturer . Instruktioner
1
Open blender. Når du først gør det, vil programmet give dig en standard terning til at begynde at arbejde med . Det er bedst du lære at tilføje UV teksturer på denne terning snarere end på noget mere vigtigt .
2
Vælg kuben eller en del af det. Blender vil starte dig i "objekt -tilstand ", når du åbner programmet . Denne tilstand er generelt bruges til at skabe grundlæggende former og redigering animationsrammer og ved at højreklikke på terningen i det du kan vælge hele objektet. Hvis du klikker på "objekt mode" knappen under redigering vinduet en liste over andre transportformer vil blive vist , en af dem er "edit mode. " Her kan du vælge en overflade af terningen ved at klikke på "ansigt select mode" -knap, som er angivet med en trekant , og derefter højreklikke på det ansigt, du ønsker at tekstur.
3
Split redigeringsvinduet i to separate dele ved at bevæge musen hen over grænsen mellem redigering vinduet og værktøjslinjen, højreklikke og vælge " split -området. " Flyt musemarkøren til, hvor du gerne vil opdele redigeringsvinduet og venstre -klik . Under to redigering vinduer vil give dig mulighed for at se dit objekt i én og fuldføre din tekstur redigering i den anden.
4
Klik på knappen i nederste venstre hjørne af din nye redigering vindue og vælg " UV /billede editor. " Dette vil ændre visningen til en graf , at din texture vil blive vist på , samt nye menupunkter .
5.
Klik på "image ", vælg " åben" og find din tekstur for at føje det til projektet. Hvis du vil anvende tekstur, skal du klikke på pilen ved siden af "image " udvælgelse og vælge det fra listen af teksturer . Bevæg musen over din oprindelige redigering vindue , tryk på " u" og vælg " pak ". Dette vil kortlægge tekstur over din valgte del af terningen , men du kan ikke umiddelbart se det. Klik på knappen ved siden af "objekt -tilstand /rediger mode" knappen og vælg " tekstureret " for at se din terning med teksturen tilføjet.