Nogle af de mest populære film i disse dage er animeret. De charme med deres evne til at gøre almindelige genstande såsom tepotter eller trælegetøj til levende karakterer . Sådan opretter du en animeret træ legetøj , først oprette modellen ved hjælp af et 3D-modellering program. Derefter tage modellen i et andet program for rigning , stille og rendering . Det er lettere at animere trælegetøj end økologiske dem, fordi du vil have leddene vise , mens andre modeller, som du nødt til at gå til en betydelig indsats for at sikre de ikke. De programmer , der anvendes i denne artikel er Hexagon og Poser , men du kan gøre det samme ved hjælp af lignende programmer. Instruktioner
1
Sketch på papir dine ideer til din animerede træ legetøj . Antages det, at det er noget som et træ animeret Martinet, lave tegninger af legetøjet fra flere vinkler , som du kan bruge som referencer, når modellering .
2
Open Hexagon . Vælg " Primitives " fanen og klik på " Cylinder ". Klik på visningen og trække cylinderen. Foretag proportionerne korrekt for den kropsdel du opretter , såsom en underarm. Brug " Tessellation " værktøj til at tegne en række linier rundt endestykkerne definerer et hængsel. Vælg og slet unødvendige polygoner.
3
Vælg " Bridge" værktøjet og bruge det til at lukke hullerne i enderne , så hængslet tilbage. Opret alle de andre dele på samme måde , positionere dem, så hængslerne skærer ligesom leddene.
4
Vælg de forskellige dele af træ legetøj model og bruge " Materialer /shadere " panel for at tilføje et domænenavn for hver del (bryst, hånd og så videre) . Tilsæt samme træ tekstur til hver. Det bør være en flise- stand træ tekstur ( hvilket betyder, at denne struktur skulle blande perfekt i enhver retning med kopier af sig selv ) .
5.
Gem din model som en " Wavefront OBJ " fil . Åbn Poser . Vælg "File" og klik på " Import". Gå til den model, du har gemt , og åbne det. Klik på " Setup" room fanen. Bruge " Gruppering " værktøjer til riggen din model for poserer ved at vælge dele ( polygoner) og igen navngive dem.
6
Klik på det lille " Nøgle" ikonet i kameraets kontrolelementer til at slå den automatiske - keyframing . Klik på det første billede i den tid linje og placer legetøjet , hvor du ønsker det ved at bruge " parameteren" ringer . Vælg den sidste ramme og flytte legetøjet. Når du får vist animationen , vil legetøjet synes at bevæge sig .