Opret realistiske bil - lak rendering med 3-D modellering program Autodesk 3ds Max -program. Shiny bil maling har et karakteristisk udseende med et bestemt sæt af kvaliteter, som denne kraftfulde program giver til magten til at manipulere. Før du begynder at skabe den maling, bør du have en færdig 3-D bilmodel klar til brug , enten en du bygget med 3-D software eller en du har fået andre steder gennem lovlige midler. Ting du har brug
3-D bilmodel kompatibel med Autodesk 3ds Max
Vis Flere Instruktioner
1
Start 3ds Max , og åbn din bil fil i programmet . Åbn " Rendering " dialog boks på værktøjslinjen.
2
Vælg " Mental Ray ". Klik på OK. Flere indstillinger vises i Rendering dialogboksen.
3
Åbn Material Editor. Vælg " Standard".
4
Select Material Kort /Browser. Vælg Shellac . Klik på OK.
5.
Marker afkrydsningsfeltet for Kassér det gamle materiale .
6
Klik på " grundmaterialet. "
7
Klik på " Diffus Kort " slot . Vælg " falloff " fra materiale og kort browser.
8.
Skift sort- hvide farver til farverne på dit valg til at skabe din bils maling farve . For eksempel kan du vælge at gøre følgende valg : . Top Color R = 202 , G = 0, B = 0Bottom Color R = 16 , G = 0 , B = 0
ændre kurven i " mix Curve "valgmulighed.
9
Klik på" Gå til moderselskabet. "Set" Specular Level "til" glans Værdier ". Klik på" Gå til moderselskabet. "igen. Klik på " Shellac Material " slot . Klik på " Standard Material . " Vælg " Raytrace " som "Ny ".
10
Klik på " Diffus Kort " slot . Vælg " falloff " fra materiale og kort browser. Skift standard "Mod /Away " til " Fresnel . " Ændr " brydningsindeks " valgmulighed til 2,5.
11
Klik på " Gå til moderselskabet. " Ændring af diffus farve til sort . Skift andre ønskede værdier af dit valg også .
12
Klik på " Gå til moderselskabet. " Ændr " Shellac " farve - blend værdi til hvad du vil. Én værdi , der fungerer godt, er 92 .
13
Indstil din scene med reflekterende lys, der rammer bilen. Påfør Material til hele kroppen af bilen. Vælg Skylight ved at klikke på " Light" og derefter " Skylight . " Set sin multiplikator værdi til 1,6 . Opret en plan over bilen til brug for refleksioner . Højreklik på flyet over bilen , og vælg følgende muligheder: Top, backface Udsaetterdyr , kanterne viser frosset i Gray , Renderable , Synlighed 1.0 Inherit Synlighed, synlige for Refleksion /Brydning , Anvend Atmo . Alle andre muligheder bør tom eller sættes til nul .
14
Vælg Diffuse Kort slot og derefter Output fra Material /Map Browser. Skift RGB-værdi til 3,0 eller en anden værdi, du foretrækker. Klik på " Gå til moderselskabet. " Ændr " Diffuse Color " til "White ", og sæt " Self Illumination " til 100 , for eksempel. Tune ned belysningen værdi, hvis der er for lys for dig. Åbn Render Scene dialogboksen. Kontrollér Ray Trace og Scanline og sæt Scanline Metode til Normal.