I en verden af 3D-modellering og animation, en af de vigtigste faktorer er teksturen påføres den model, du bruger. Uden teksturer , bare 3D-modeller ligner plastik statuer. Det er den tekstur, der puster liv i en karakter , der gør det virkeligt for beskueren. Af denne grund er det vigtigt at sørge for , at du bruger den bedste tilgængelige værktøjer til at oprette eller ændre tekstur på en figur. En af de bedste programmer til at arbejde på teksturer har altid været Adobe Photoshop. Men med oprettelsen af Photoshop CS3 Extended , blev det muligt for første gang for kunstnere til at tegne direkte på modellerne selv i Photoshop. Mens mange modelleringsprogram selv har denne evne , har de ikke den anden bred vifte af grafiske værktøjer og funktioner i Photoshop. Ting du skal 3D -model
Vis Flere Instruktioner
1
Load en model på din computer, som du ønsker at redigere tekstur på . Denne model har at have været UVmapped i modelleringen program eller Photoshop vil ikke være i stand til at arbejde med det. Denne model har også være i en af de mange 3D-model standarder, som Photoshop accepterer , såsom OBJ eller 3DS.
2
Open Photoshop. Vælg "File" og klik på " Åbn". I den dialogboks , der popper op , gå til den 3D- model, du ønsker at arbejde med og åbne det. Photoshop vil importere hele modellen (herunder teksturer ) ind i programmet.
3
Gå til "Lag " panel til højre og klik på teksturen gruppe, du ser på listen. Der kan være én texture på modellen , eller det kan have separate dem til hovedet, kroppen eller andre dele .
4
Dobbeltklik på en af de individuelle teksturer . Teksturen vil nu åbne i et separat vindue, hvor du kan male på det. Eller du kan bare vælge den model , og begynde at male direkte på det, og Photoshop vil automatisk anvende maling til teksturer .
5.
Vælg " File" og klik på "Gem ", og Photoshop vil spare ud alle de nye teksturer for dine modeller .