Blender giver omfattende 3D - animation funktioner til figurmodeller og muliggør import af masker som BLEND filer og andre standardformater . Mange websteder tilbyder gratis Blender modeller udgivet med en Creative Commons-licens , der kan bære visse begrænsninger , såsom forbud mod kommerciel anvendelse eller derivater af originalen. Blender modeller kan omfatte belysning , rigning , begrænsninger, teksturer og materialer , eller du kan importere en maske alene gennem Blenders Append funktion. Praktiske tastaturgenveje kan du hurtigt at føje modeller til dit projekt. Instruktioner
1
Besøg et websted som Blend Swap , Blender 3D Model Repository eller Blender 3D Club at hente modeller BLEND format (se Ressourcer til links). Blend Swap kan du filtrere din søgning ved CC-licens eller kategori , så du kan søge kun for ubegrænsede modeller eller , for eksempel, landskabet eller tegn kategorier gennemse. Blender 3D Model Repository og Blender 3D Club også kategorisere deres downloads , men ikke har så mange BLEND filer som Blend Swap .
2
Uddrag dine downloads til en placering i din brugermappe og lancere Blender. Klik på "File " og vælg "Open" - eller tryk "Ctrl - O" - for at skifte til en fil browseren , og find dine udpakkede BLEND filer. Dobbeltklik på en fil for at åbne den i Blender.
3
Klik på " Current Editor type for dette område" i et af panelerne og vælg "3D View . " The BLEND -filen sandsynligt indeholder flere paneler , der viser en af de 17 Blender editor synspunkter og Current Editor selector er en lille boks i nederste venstre hjørne af hvert panel. De fleste af Blender mange funktioner er tilgængelige fra interface - en funktion, der kan være overvældende for nye brugere - men musen over en knap eller menu viser en kort beskrivelse af funktionen
4
Klik indeni. 3D View-vinduet til at flytte markøren til en placering, som du gerne vil tilføje en model. Klik på "File " og vælg " Append " - eller hold "Shift " og tryk " F1" - for at åbne Tilføjelsesforespørgsel vinduet. Dobbeltklik på en blanding fil for at se sine modeller , masker , materialer og andre data. Objekter mappe indeholder et projekts 3D-figurer , så åbne denne mappe og dobbeltklikke på et objekt for at føje den til dit projekt.
5.
Klik på " View" i 3D View panelet og vælg " Se markerede " at centrere visningen på den vedføjede objekt. Dens koordinater i den oprindelige fil , kan være uden for din nuværende projekt perspektiv , så du er i stand til at se det, indtil du centrere visningen på objektet.
6
Brug din musehjulet til at zoome ud, indtil du se resten af dit projekt, eller hvis din mus ikke har et rullehjul , klik på " Vis ", peger markøren på "Navigation " og vælg " Zoom ud ". Tryk på " G" for at flytte objektet med musen og klik på venstre museknap for at sætte den på plads. Hold tasten " Shift " og tryk "Ctrl -S " for at gemme projektet som en ny fil. Indtast et navn til din fil i browservinduet , og klik på " Gem som Blender fil . "