I et 3 -D program, teksturer er de grafiske filer, der er knyttet til ansigter, eller sider , af 3-D objekt. Garry s Mod eller Gmod , begyndte som en modifikation til Half- Life spil , og har udviklet sig til en standalone spil motor , der arbejder sammen med spil baseret på Valve Source Engine. Gmod bruger Valve Texture format eller VTF , filer som teksturer for objekterne i programmet. Du kan bruge den gratis VTFEdit programmet til at konvertere Targa grafiske filer til VTF filer og gøre dem tilgængelige i Gmod . Ting du skal
VTFEdit
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn en grafik editor , som Photoshop eller den gratis Paint.net , der understøtter Targa .
2
Load eller oprette en tekstur grafik og gemme den som en 24-bit Targa TGA -fil. Gmod accepterer teksturer fra 64 med 64 pixels op til 1028 af 1028 pixels.
3
Download og installer VTFEdit fra " NEM s Tools".
4
Klik på "File " og " Importer" og navigere til placeringen af din gemte TGA -fil. Dobbeltklik på filen for at åbne den.
5.
Klik på fanen "Generelt" . I " Generelt" klikker " DXT1 " i "Normal Format " drop -down menu , " DXT5 " i "Alpha Format" i menuen og " Animeret Texture " i " Texture Type" -menuen.
< br > 6
Klik på " Resize " afkrydsningsfelt i Resize panel. Klik på " Nærmeste Power of 2" i " Resize Method" menu " Triangle " i " Resize Filter " i menuen, og "Ingen" i " Sharpen filter" menuen. Klik på " Clamp " afkrydsningsfelt og klik på " 4096 i " Maksimal Bredde "og maksimale højde " drop-down menuer.
7.
Klik på " Generer Mipmaps " afkrydsningsfeltet i Mipmaps panel. Klik på "Kasse " i " Mipmap Filter" drop- down menuen og " Sharpen Soft" i Sharpen Filter -menuen. Klik på "OK".
8
Klik på " File" og klik på " Gem som". Indtast et filnavn for TFT -filen , og klik på " Gem".
9
Klik på "Funktioner" og derefter " Opret VMT fil. "
10
Klik på " Textures " fanen og klik på den fil gennemse ikonet ved siden af " Base Texture 1" tekstfeltet. Naviger til placeringen af den gemte TFT filen og dobbeltklikke på filen.
11
Klik på " Indstillinger " fanen. Klik på en tekstur kategori i " Surface 1 " drop -down menu. Hvis din texture ikke direkte matcher en kategori , klikke på den kategori , der bedst passer til dit tekstur. For eksempel, hvis du har oprettet en sand texture kan du klikke på " Dirt " eller " Grus " i drop- down menu.
12
Klik på "Opret " og gem VMT fil i samme placering som din VTF fil.
13
Opret et bibliotek i " materialer " mappe i din " GarrysMod " mappe med navnet på dit projekt eller kortet og flyt VTF og VMT filer ind i det. Hvis der ikke er materialer mappe GarrysMod mappe , skal du oprette den.