skabe flash quiz -spil har taget spil programmering felt med storm. Quiz spil er nær toppen af de mest almindelige spil lavet i Flash , det er fordi de er enkle at lave. Programmøren skal installere spørgsmål , derefter oprette en udløsende faktor for " du taber! " eller " vinder du! " skærm . Dette opnås ved at indtaste præcise koder. Flash quiz spil er en god start for dem prepping for en mere intens quiz spil programmering . Instruktioner
1
Launch Adobe Flash . Vælg "File " og derefter "Ny ". Klik på " Flash-fil ( ActionScript 2.0) ", og vælg derefter "OK " for at oprette et nyt dokument.
2
Press " F6 " fire gange for at oprette fire centrale frames på din tidslinje . Der er nu fem centrale frames , fordi en af dem ikke automatisk oprettet, når du lancerede Flash.
3
Klik på den første tast ramme. Tryk på " F9 " for at opdrage dine handlinger felt i den centrale ramme. Indsæt følgende i handlinger felt : Hej
stop ( )
Gentag trin for alle de centrale rammer
4
Vælg din første nøgle ramme. . Brug tekstværktøjet , din spiltitel oprette. Denne skærm vil være din quiz titel skærmen .
5.
Klik på " Window" ikonet øverst i menuen . Vælg "Common Libraries " og derefter klikke på " knapper ".
6
Gennemse knappen muligheder og finde en til at bruge . Vælge det og trække det på din arbejdsplads.
7
Vælg den knap, du har tilføjet i sidste trin . Tryk på " F9 " for at cue handlingen felt , indsætte følgende kode ind i det : Hej
on (release ) {
gotoAndStop (2)
}
< p > Du bliver nu bedt om at den anden tast ramme. Her opretter du din første quiz-spørgsmål.
8
Skriv et spørgsmål i arbejdsområdet. Make up ethvert spørgsmål , du ønsker.
9
Skriv det korrekte svar i den næste tekstboks. Gentag trin 8 og 9, men skrive et forkert svar i det andet tekstfelt.
10
Vælg det rigtige svar derefter trykke på " F8 ", som vil indlede en symbol konvertering vindue . Tryk på " knap" til din symbol type og lade de andre muligheder det samme , " . OK" tryk Gentag dette skridt for din forkerte svar .
11
Vælg det rigtige svar. Tryk på " F9 " at indlede tiltag felt. Indsæt følgende kode : Hej
on (release ) {
gotoAndStop (3),
}
mulighed for at installere det næste spørgsmål vil blive vist i den tredje nøgle ramme.
12
Vælg forkerte svar . Tryk på " F9 " at indlede tiltag vinduet. Indsæt følgende kode : Hej
on (release ) {
gotoAndStop ( 5);
}
" du taber! " vises. Dette er i den femte nøgle ramme.
13
Vælg den tredje centrale ramme og gøre trin 8 til 12 igen for at oprette dit andet spørgsmål . Når du indtaster Trin 12 -koden ind i denne ramme , at typen "4 ", som det eneste tal i koden beder dig til " vinder du! " skærm.
14
Skriv " vinder du! " i fjerde centrale ramme. Dette er den sejr skærmen
15
Tilføj en anden knap til arbejdsområdet
16
Vælg knappen med dit valg værktøj . . Tryk på " F9 " for at indlede tiltag vinduet . Indsæt følgende kode : Hej
on (release ) {
gotoAndStop (1),
}
Den første nøgle frame vises , hvilket er den . skærm , der beder spilleren til at spille spillet
17
Vælg den femte nøgle frame , gentag trin 14 til 16 . Husk at indsætte " du taber! " når du gentage trin 14 denne gang . Dette vil skabe den tabende skærmen.