Videospil har fået ry for at være underholdende og vidunderligt. Mange mennesker i verden gerne vil opleve den glæde og spændingen ved at udvikle deres egen video game ved at gøre niveauer , at skabe innovative plots , tilføjer nye figurer - alt i henhold til gamer smag. Det har været troet , for i lang tid, at den gamer har brug for brede viden om syntaxis , database systemer og generelt informatik . Men Yo- yo spil udviklet en software kaldet Game Maker . Dette program gør det muligt for brugeren at oprette professionelt udseende spil med drag-and -drop teknik. Du kan udføre forskellige handlinger i dette spil , såsom at skabe nye spil niveauer og nyttige varebeholdninger. Oprettelse af en Inventory kunne være lidt svært , da et spil kan indeholde en bred vifte af muligheder . Ting du skal
Game Maker software
Game Maker ressource
Computer
Vis Flere Instruktioner
1
lancere Game Maker software. Gå til menulinjen og klik på "File ". Åbn din udvikle spil . Klik på "Objekter " mappe placeret på venstre side. Du vil se alle de objekter , du tidligere har placeret i spillet. Gå til værktøjslinjen , og klik på den blå kugle . (Det er den femtende ikon går fra venstre til højre) . En ny boks kommer frem.
2
Skriv navnet på det ønskede objekt i "Name " valgmulighed. Klik på knappen nedenfor: "Ny Sprite ". En ny boks vil poppe op . Skriv navnet på den sprite i navnet boks ( glem ikke at tilføje " _sp " efter sprite navn, så må det se ud som denne " flowers_sp "). Klik på " Load Sprite "-knappen. En åben dialog vises . Gå til Game Maker Resource mappe og søge blandt de forskellige mapper , indtil du finder blomsten sprite . Klik på den og klik på åben .
3 p Du vil vende tilbage til den forrige kassen. Sørg for at tjekke mulighederne " Præcis Kollision Kontrol " og " Preload tekstur. " Klik på "Center "-knappen så godt. Klik på OK. Følg samme procedure, indtil du har nok objekter ( antallet af objekter er op til brugerens behov).
4
Gå til "Objekter " mappen og højreklik på den. Vælg " Oprettelse af en ny gruppe ", og skriv navnet på din nye gruppe. Træk lignende genstande og placere dem sammen i din nye gruppe.
5.
Opret globale variabler (disse vil fortælle dig, hvor mange objekter, du har i din beholdning ) . Gå til "PC" -ikonet i din objekter mappe. Find "Game Start "-fil i begivenheder kolonne. Se på mulighederne på højre side . Klik på det firkantede " Var " ikonet på " Variable " kategorien.
6
Fyld "variable " boks med den type variabel plus navnet på din sprite . Så i sidste ende det skal se sådan ud: global.flowers_count . Den " _count " er nødvendig, eftersom Game Maker ikke tillader globale variable har samme navn sprites . Sæt et nummer i "Value " boksen for at afgøre, hvor mange blomster, du gerne vil have i spillet .
7
Gå til "PC" ikonet igen og klik på det firkantede " Var " ikon for en anden gang. Skriv " global.show_inventory " i "variable " blank boks . Skriv "Sand " i "værdi" tomt felt . Ved at skrive "Sandt , " opgørelsen vises menuen i starten af spillet.