FPS Creator GameGood game design er mere end at smide et par skurke og bunker af skat i en hastigt gjort kompleks. Ligesom i alle andre mediemiljø , kræver et godt spil en solid historie og troværdige karakterer . Programmører bruger First Person Shooter ( FPS ) Creator at fokusere på kvalitet game design over detaljeret scripting. Instruktioner
1
begynde at udvikle historien til dit spil . Skurken er den vigtigste karakter i spillet . En god skurk inviterer spillerne til at udfordre og besejre ham. Læs heroiske fiktion og analysere hver enkelt skurk motivation . Skurken kan være tragisk , hensynsløs, komisk eller antihelt .
2
Design og definere din helt. Giv ham et detaljeret oprindelse. Svar , hvorfor han bliver en helt , og hvad er hans definerende øjeblik . Vælg, hvem der skal være hans allierede i spillet. Skriv en kort beskrivelse for hver af dem . Bevar mindre konflikt mellem helte og hans allierede. I gode spil har selv helte særskilte dagsordener .
3
anmeldelse FPS tilgængelige spil packs til spillet modeller og ideer. Skitse hovedpersonerne . Skriv spillets historie og skabe et storyboard for hvert spil niveau . Medtag lys , puslespil , værelser , fælder og fjender . Køb ekstra model packs til dit spil.
4
Oversæt første niveau i FPS Creator . Klik på "Tilføj ny Prefab " i Library -vinduet. Marker et objekt og trække det til de vigtigste design -vinduet, og derefter tilføje alle værelser til dit niveau .
5.
Klik på " Markers " fanen, nederst i biblioteket vinduet. Vælg " Player Start" grøn pil. "R" -tasten roterer pilen . Venstre klik for at placere symbolet i spillet niveau .
6
Vælg "Test Game" fra værktøjslinjen menu. Træk og slip værelse objekter ind i spillet niveau . Tilføj fjender og våben til spillet niveau ved at klikke på " Enheder " fanen. Fortsætte periodisk at teste spillet . Spildesignere vil finde bugs i programmet ved hjælp af denne teknik.