Et Ethernet switch har flere Ethernet-porte , typisk fra 4 op til 32 porte eller mere. Kontakten læser Ethernet Frames fra alle havne og sender dem på andre havne . Hver port på en switch kan overføre billeder uafhængigt af enhver anden havn. Dette står i kontrast med en hub, der også har mange havne . En hub gentransmitterer alle rammer den modtager ud af alle andre havne så hurtigt, som det kan. Ethernet Frames og MAC-adresser
Hvert kort har en unik MAC-adresse.
Skifter opererer ved at undersøge hardware adresser i Ethernet frame . Hver Ethernet ramme indeholder en destinationsadresse og en kilde adresse. Adresserne er Media Access Control eller MAC-adresse. En MAC- adresse er 48 bit lang og er normalt udtrykt i hexadecimal . En unik MAC-adresse er tildelt hver computer interface af producenten.
Kollision domæner
Kollisioner sinke trafikken .
Ethernet blev oprindeligt designet som en bus topologi. Dette betyder at hver computer er forbundet til den samme ledning og skal skiftes sende frames . Hver ramme ville blive modtaget af enhver computer fastgjort til bussen . Hvis to computere har forsøgt at sende på samme tid , ville de opdage en kollision . En kollision skal løses ved at videresende rammen efter en tilfældig timeout. Dette blev kaldt en kollision domæne . Hvis for mange arbejdsstationer delte samme kollisionsdomæne derefter antallet af kollisioner vil stige og drastisk reducere gennemløb . Formålet med en switch er at adskille computere i forskellige kollision domæner , mens du stadig lade dem kommunikere med Ethernet.
Separate kollision domæner
switche adskille biltrafikken i forskellige kollision domæner .
Med en Ethernet-switch , hver port er en separat kollision domæne. Hver switch port vil læse og buffer hver frame , den modtager. Forskellige rammer kan modtages på forskellige porte på samme tid og forskellige rammer kan overføres på forskellige porte på samme tid . Kontakten bruger adressen felterne i Ethernet at beslutte, hvad de skal gøre med rammen.
Læring Switch
Ved at studere kildeadressen , switches lære placeringen af computere.
Skifter ofte kaldes Learning Afbryder eller Adaptive omskiftere , fordi de lærer topologi af netværket. Kontakten vil undersøge kilden adressen på hver frame , den modtager. Kontakten opretter en tabel , hvoraf kildeadresser er modtaget som port. Teorien er , at for at nå nogen adresse, kan kontakten i tabellen og kender den port, hvor denne adresse forbinder .
Tre Way beslutning
Skifter lave en trevejs beslutning , filter, frem eller oversvømmelse .
Når en ramme er modtaget på enhver port , vil kontakten beslutte en af tre ting . Hvis destinationsadressen er fundet i tabellen og destinationen er kendt for at være på den samme port som modtagelses -porten , er rammen kasseres . Kontakten antager, at destinationen allerede har modtaget rammen . Dette kaldes filteret handling . Hvis destinationen adressen findes i tabellen og destinationen er på en anden port end port, hvor det blev modtaget , vil kontakten sende rammen til kun det port. Hvis destinationen adresse ikke findes i tabellen , vil switch " oversvømme " rammen. Oversvømmelser betyder, at det er sendt ud hver porten, undtagen for havnen , hvor den blev modtaget .