? Meget få områder af samfundet er undsluppet virkningen af internettet. Fra shopping til at forske for at møde nye mennesker, er det svært at ignorere de måder World Wide Web har ændret sig, hvordan samfundet fungerer og interagerer . Sociale netværk og dating sites er et par af internettets værktøjer , at der fra datoen for offentliggørelse , der er almindeligt anvendt til at socialisere i det 21. århundrede . Social Networking
pre- Internet- dage , holde kontakt med venner og familie involveret skrive og mailing korrespondance via US Postal Service . Da internettet sprang på scenen i 1990'erne , holde kontakten har været en opgave, der gøres nemt via internettet med en række sociale netværk, som Facebook, MySpace og Twitter. Disse hjemmesider , og andre, giver dig mulighed for at øjeblikkeligt dele oplysninger , såsom e-mails , billeder og videoer , og redde dig fra at skulle køre til posthuset . Social networking , på mange måder , påvirket har sociale liv ved at bringe folk tættere på, men ikke så tæt som andre Internet sociale værktøjer .
Online Dating
Dating netværk, f.eks som eHarmony og Zoosk have haft en indvirkning på den måde, folk finde kærligheden , mens du bruger internettet. Mens websteder som disse ikke har taget en-til- én virkelige liv aspekt helt ud af dating scene , de har haft en indvirkning på den foreløbige boy- meets -girl fase af dating. For eksempel matcher eHarmony , grundlagt i 2000 , par er baseret på en kompatibilitet undersøgelse designet af grundlæggeren Dr. Neil Clark Warren, der praktiserede klinisk psykologi i mere end 35 år. Dr. Warren patenterede kompatibilitet Matching System matcher klienter baseret på resultaterne af undersøgelsen , som er baseret på aspekter, der tyder på, at den matchede parret vil opleve en længerevarende forhold . Ifølge en Harris Interactive meningsmåling foretaget på vegne af hjemmesiden, gifte 542 eHarmony - matchede par hver dag i USA
Shopping og Videokonferencer
Socializing isn ' t alt om romantik og familiær bånd. En tur til det lokale indkøbscenter eller shopping center giver lånere med muligheder for at interagere med andre shoppere og salgspersonale . Med ankomsten af internettet, blev det imidlertid muligt at shoppe online og at omgå besværet med at stå i kø eller beskæftiger sig med skarer. Internettet har også bragt med sig evnen til videokonference. Med det rette udstyr , gør det muligt for videokonferencer folk til at interagere ansigt til ansigt gennem en internetforbindelse , hvilket gør det endnu mindre nødvendigt at socialisere i person.
Underholdning
Large skala socialisering , såsom en film , koncert eller sportsbegivenhed , er også mærket effekten af internettet. For eksempel gøre hjemmesider som Fandango og Ticketmaster det muligt at omgå linjen billet og købe billetter online i stedet for at stå i kø i timevis for at få en film eller koncert billet, som gav mulighed for at socialisere . Online gaming er et andet aspekt , der har følt konsekvenserne af internettet. Da videospil opstod i løbet af 1970'erne og 1980'erne , var gaming begrænset til et - eller to -personers oplevelse deles af personer i samme rum. Med ankomsten af internettet er kommet mulighed for at konkurrere mod video gamere i hele verden ved at forbinde spillekonsoller , ligesom Nintendo Wii, til internettet. Online gaming hjemmesider , som World of Warcraft, så også video gamere til at konkurrere mod hinanden fra hele verden og samtidig give dem mulighed for at socialisere gennem instant messages .