En ubegrænset simplex -protokollen er en protokol for kommunikation mellem computere , hvor data flyder i én retning. På grund af denne omstændighed , har afsenderen ingen mulighed for at vide , om modtageren har modtaget et bestemt stykke information. Bearbejdelses tid er ikke en begrænsning , og buffer plads er altid tilgængelig (dermed er der ikke behov for flow kontrol. ) Ud over sin værdi for undervisning, kunne en sådan protokol være det rigtige valg for kommunikationsnetværk , hvor i modsætning til internettet, pakkerne garanteret ikke gå tabt eller genbestilles. Du kan implementere en ubegrænset simplex protokol i din software applikationer . Instruktioner
1
Place din kode på Data Link Layer -niveau i OSI protokol stakken , både på afsenderen og modtageren . Protokoller på dette niveau overførsel diskrete rammer mellem knuder, der er adskilt af et enkelt hop på det underliggende netværk .
2
Skriv afsenderens at køre kode på en uendelig løkke. Inden for loop, henter afsenderen en ny pakke til at sende fra følgende ( Network) lag placerer pakken inden for en data - link frame datastruktur og instruerer det nederste lag til at sende det ud , så loop gentagelser. Den specifikke kode til at gennemføre denne funktion afhænger af det programmeringssprog , du vælger .
3
Skriv modtagerens at køre kode på en uendelig løkke. Inden for denne løkke , først modtageren venter, indtil en ramme ankommer på netværket . Modtageren fjerner ankommende rammen fra dets hardware buffer , strimler data -link- header og sender de resterende data op til sit lokale netværk lag. Løkken gentages derefter . Den specifikke kode til at gennemføre denne funktion afhænger af det programmeringssprog , du vælger .