? GeForce 6150 er en dedikeret grafikprocessor (GPU ), designet til at blive indbygget direkte i bundkort. Det er den anden billigste løsning i GeForce 6-serien , lige knap outperforming GeForce 6100 . I modsætning til dedikerede fuld grafikkort , betyder det ikke har nogen on-board hukommelse og i stedet skal bruge en del af de vigtigste systemets hukommelse til at gemme teksturer og andre video information. Clock Speed
GPU arbejder på et ur hastighed på 475 megahertz . Det er 50 megahertz større end GeForce 6100 .
Maks. opløsning
Den maksimale opløsning af GeForce 6150 afhænger af den anvendte skærmtype forbindelse. Med en mere traditionel RGB-forbindelse , en maksimal opløsning på 1920x1440 med et 75- hertz refresh rate , så er understøttet. På den anden side , med de nye DVI -D skærme er en maksimal opløsning på 1600x1200 understøttes ved en opdateringshastighed på 65 hertz . Det kort fungerer indbygget ved 32 -bit farve.
Video Processor
video processor indeholder en række funktioner . Vigtigst er det laveste niveau GPU i GeForce 6-serien , der kan spille high-definition MPEG- 2 og Windows Media Video (WMV ) -filer uden at ty til de vigtigste CPU . Desuden giver Nvidia varemærkebeskyttede PureVideo teknologi video, der skal skaleres og filtreres af GPU hardware. Det har også en indbygget HDTV encoder for hardware -accelereret video-kodning på high-definition -resolutioner. Den indbyggede de- Interlacer udglatter videoafspilning fra interlaced medieformer som tv og DVD.
HyperTransport
Brug Nvidias HyperTransport teknologi, bundkort med en indbygget GeForce 6150 give op til 8 gigabytes per sekund båndbredde mellem grafikken enhed og processor. Dette forbedrer ydeevnen af 3-D grafik, da data kan flyttes hurtigt på og af grafikchip , der skal behandles .
IntelliSample
Gamers har adgang til Intellisample 3.0, Nvidias antialiasing værktøj. Antialiasing forbedrer videokvaliteten i 3-D programmer og spil ved at udglatte takkede kanter , der naturligt resultat af 3-D rendering.
OpenGL /DirectX Support
GeForce 6150 støtter og er optimeret til version 9 af Microsofts DirectX multimediebibliotek med understøttelse af Shader Model 3.0 . Ligeledes indgår støtte inkluderet til version 1.5 af open source OpenGL -bibliotek.