Den digitale tidsalder har bragt megen ny terminologi sammen med det, og noget af det ikke engang har en klar eller konsekvent betydning. Dette ofte er tilfældet med vilkår , der har ordet " medier " i dem . Hvis du ønsker at lære mere om, hvad " ikke-interaktive multimedier " betyder , din bedste chance er at undersøge det et skridt ad gangen. Multimedia
Udtrykket " multimedia " henviser til indhold, der udnytter mere end et enkelt medie . For eksempel indeholder en film både lyd og video, to adskilte medier , gør det en multimedieindhold formular. I modsætning hertil kan en sang i radioen , som består af kun lyd , ikke kvalificere sig. I praktisk brug, dog folk sjældent gør denne tekniske forskel. I stedet udtrykket normalt vises i elektronikindustrien til at beskrive hardware kapaciteter på enheder som bærbare computere , tabletter og konsol til computerspil . Folk tænker på det som en catch-all ord til at beskrive muligheden for en enkelt maskine , som en computer , til at udføre mange forskellige medier funktioner, såsom visning af billeder , spille sange , optagelse og vise film. I forlængelse heraf nogle mennesker henvise til alle digitale indhold former som "multimedie " hvorvidt de medfører mere end ét medie .
Media udmærkelser
I 1990'erne og begyndelsen af 2000'erne, da personlige computere og internettet blev udbredt, " interaktivitet " dukket op som en af de vigtigste funktionelle forskelle mellem de "nye medier" , der netop fremspirende og "traditionelle medier" , der havde været rundt i et stykke , såsom tv shows , avisartikler, sange på kassettebånd og billboard reklamer. Med de traditionelle medier kommunikationen tendens til at være en-vejs, hvilket betyder at du har lidt eller ingen kontrol over indholdet . For eksempel, ud over at læse en avis har ingen mulighed for at interagere med det, undtagen måske at udfylde krydsogtværs , klippe kuponer og cirkel rubrikannoncer. For det meste , er indholdet fast og du skal forbruge det passivt .
Interactive Media
Med nye medier , men mange aspekter af meddelelsen bliver interaktiv , hvilket betyder, at du har evnen til at forme , hvordan du oplever indhold , og selv påvirke, hvad selve indholdet rent faktisk indebærer. Videospil er et klassisk eksempel på interaktivitet i nye medier , fordi man hele tiden skal give input til at spille spillet. Bruger kontrol over oplevelsen - interaktivitet - er det fælles tema . Hvis du går på nettet for at shoppe på en online butik, kan du bruge din mus og tastatur til at opsøge de produkter, du ønsker , og selv gennemføre en transaktion for at købe dem. Når du besøger et nyt websted og skrive en kommentar til en historie , og komme ind i en diskussion med andre brugere , du ender med at skabe en oplevelse alle dine egne , uden selve historien . Hvis du har en konto på et socialt netværk , din oplevelse består af mange interaktive aktiviteter som at skrive kommentarer, uploade billeder og deling links.
-Interaktive Multimedia
-interaktive multimedier bestå af multimedier , som ikke giver en interaktiv oplevelse. Disse omfatter indholdet på dine elektroniske enheder , som du ikke ville ændre, såsom sange , film og fotografier, samt online- indhold, som du ikke vil ændre , såsom nyhedsartikler , online videoer og banner reklamer.
< br >