En af de bedre ting til at ske i musikteknologi industrien er spredningen af USB audio interfaces . Enhederne bringer mange af de fordele, som professionelle optagelse virksomheder har nydt i årtier, men med en pris , der ikke kræver en anden pant eller en virksomhed lån til acquire.Generally set kommer USB audio interfaces i to kategorier: stereo og flerkanals enheder. Faglige og forbruger versioner af hver er tilgængelige med priser fra $ 50 til $ 10.000 eller mere. Typer
fleste USB audio interfaces er USB 1.0 og USB 2.0 kompatibel , så du skal have noget problem at få en enhed til at arbejde med alle computere fremstillet i de sidste 5 år . En USB audio interface lægger til computeren med et standard USB-stik og til apparatet selv med en række andre konnektorer , der spænder fra proprietære forbindelser til standardiserede forbindelser.
Funktioner
< p> USB 2.0 kan håndtere båndbredde på 480 MB /sekund . For at sætte dette i perspektiv, 24 bit/192 kHz audio - det højeste båndbredde i kommerciel brug - bruger cirka 10 MB /sekund per styr på lyd. Så ville en stereooptagelse tage ca 20 MB /sekund eller 5 procent af den mulige USB 2.0 båndbredde. Denne store mængde båndbredde til rådighed tillader USB audio interfaces til at rumme næsten enhver optagelse eller afspilning scenario kan forestille sig.
Fleste USB-enheder kan tilsluttes i en kæde med en anden USB-kabel. Speciel software er ofte nødvendigt og forudsat af producenten til disse USB-enheder . I nogle tilfælde kan en enkelt USB-port på en computer understøtter op til 48 lydkanaler på én gang . De primære begrænsninger for antallet af tilgængelige lydkanaler er de fysiske begrænsninger af den faktiske USB-enhed og regnekraft på computeren.
Size
USB enheder varierer i størrelse fra 3 "X 1" til multi- rack enheder. Forskellene i størrelserne skyldes de typer af konnektorer . De mindre USB-enheder kan kun have en enkelt 1/8-inch indgang og én 1/8-inch output port , således at enheden være ekstremt lille. På den anden ende af spektret er USB-enheder , der har op til 12 XLR type konnektorer til indgange og otte TRS ( tip- ring - ærmet) eller 1/4-inch stik.
Overvejelser < br >
USB audio interfaces sikkert have mange fordele , men et par ulemper er værd at bemærke så godt. De primære fordele kan nævnes , at mange USB audio interfaces kan drives af USB-bussen gør enhederne anvendelige med bærbare computere , og også , at enheden er uafhængig af computeren tårnet , hvilket reducerer mulighederne for yderligere støj ved at blive indført . En yderligere fordel omfatter den lave pris i forhold til PCI -baserede audio interfaces
Nogle af ulemperne ved USB audio interfaces er , at de digitale audio omformere ( DACs ) er ofte billige og støjende, at og forbruger -enheder kan ofte omfatter kun 1/8-inch adapter stik, hvilket betyder specialiseret kabling og udstyr kan være nødvendige for at interface med professionelt udstyr.
Misforståelser
største misforståelse som det vedrører til USB -lydenheder er, at båndbredden . De fleste mennesker er også bekymret med to faktorer , når de overvejer at bruge en USB- lydenhed til rekord: . Lydkvalitet og antallet af tilgængelige kanaler
Lydkvaliteten sker ved den type af mikrofoner , brug af mikrofonerne , og niveau for lydsignalet i langt højere grad end USB lydenhed type. Hvis lydsignalet er på et passende niveau , de fleste USB lydenheder gøre lidt for at ændre lyden af audio - signalet er simpelthen konverteret fra analog til et digitalt signal
Antallet af tilgængelige kanaler er først . begrænset af USB -lydenhed . En stereo USB lydenhed vil kun være i stand til at optage to kanaler ad gangen. De fleste mennesker er bekymrede med større USB -lydenheder , som har otte eller flere kanaler. Selv ved høj opløsning lyd - 24. bit/192khz--an otte- kanals USB lydenhed vil bruge omkring 50 procent af kapaciteten på en USB-port
.