? Computer grafikkort der understøtter tessellation tillader en multimedie API samling såsom DirectX at dekonstruere store polygoner i millioner af mindre. Kortet kan gengive de mindre polygoner som et objekt med nuancerede visuelle detaljer . Kunstnere og designere bruger tessellation kan inkorporere subtile elementer ind i et miljø s teksturer , såsom visning realistiske bump og kamme i strukturer eller terræn. Grafikkort , der understøtter MMS motorer såsom DirectX 11 og OpenGL kan vise tessellation med kompatible applikationer. Definition
tessellation er en polygon arrangement, hvor enkelte figurer passer sammen uden enten at forlader mellemrum mellem hinanden eller overlappende en tilstødende form. Du kan se eksempler på tessellation i klinkegulve eller vægge , eller i mosaik kunst. En todimensional tessellation også strækker uendeligt på en plan overflade . Enhver polygon kan anvendes i en mosaik , selvom computerens applikationsudviklere oftest bruger trekanter .
Computer Graphics
Grafik designere bruger en algoritme som PN- triangler til at bryde ned polygoner . PN- Trekanter tager et groft model skabt med en maskestørrelse bestående af trekanter , nedbryde den komponent trekanter i mindre versioner , indtil de skaber en illusion af glathed på et objekt . Dynamisk tessellation er en proces , der ændrer et virtuelt miljø niveau af detaljer, som programmets brugerens ventures igennem det. Ellers ville objekter intermitterende forsvinde og dukke op igen i mere fint afsmeltet versioner som brugeren henvender sig til dem . Det gavner udviklere, der kun har til at skabe et objekt model for et program beskæftiger dynamisk tessellation , i modsætning til at skabe flere gradvist mere detaljerede objekter.
Displacement Mapping
< p> Displacement mapping giver grafiske designere til at hæve eller sænke knudepunkter af enkelte polygoner. Dette viser en flad, kedelig overflade i en detaljeret objekt, såsom en dør med mærkbare riller og kamme . Kunstnere bruger også forskydning kortlægning til at skabe realistiske terræn og miljøer inden for en virtuel verden. For forskydning kortlægning at skabe et realistisk billede, behøver udviklerne at manipulere vertices nummerering i tusindvis . De store mængder af bittesmå polygoner tessellation skaber giver kunstnere knudepunkter er nødvendige for at skabe realistiske genstande gennem forskydning kortlægning.
Operativsystemer
Windows 7 understøtter DirectX 11, så computere ved hjælp af operativsystemet til at ansætte grafikkort der understøtter tessellation . En Vista bruger kan også bruge DirectX 11 , selv om hun har brug for at anvende en patch til Vista , før hun kan installere den. Mac OS X understøtter hele spektret af funktioner i OpenGL Utilities Bibliotek, som omfatter tessellation . Ejere af OS X -maskiner med kompatible grafikkort kan få den fulde visuelle effekt af applikationer ved hjælp af tessellation .