GTX 260M og GTS 360M er grafikbehandlingsenheder fra GeForce mærke GPU producent Nvidia. Anvendt på bærbare pc'er blev Nvidia GTX 260M og Nvidia GTS 360M udgivet i 2009 og 2010 , hhv. Baseret på præfikset , klassificerer Nvidia GTX 260M som en entusiast -fokuserede GPU , mens den placerer GTS360M under den førnævnte klassifikation som egnet til PC gaming og multimedia opgaver såsom high -definition video streaming. Hukommelse
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360M indeholder en bestemt mængde hukommelse , som bruges til den bærbare PC video og grafik funktioner. Hver GPU tilbyder 1.024 MB eller 1 GB , hukommelse, hvilket kan enten kommer fra computere Double Data Rate Synchronous Dynamic RAM eller er bygget ind i selve kortet i overensstemmelse med Graphics Double Data Rate standard. GTX 260M bruger den tredje version af GDDR eller GDDR3 . GTS 360m bruger DDR3, GDDR3 eller GDDR3 arkitektur .
Processor og Hukommelse Speed
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og Nvidia GeForce GTS 360M har en processor clock hastighed og hukommelse clock speed . De tidligere står for satsen for GPU processorkraft , mens sidstnævnte repræsenterer hastigheden af hukommelse drift . GTX 260M har en peak processor clock hastighed på 1.375 MHz og memory clock hastighed på 950MHz . Den GTS 360M er hurtigere, med en maksimal 1.436 MHz processorhastighed og 2.000 MHz hukommelse hastighed .
Audio /Video
Nvidia GeForce GTX 260M og NVIDIA GeForce GTS 360M tilbyde et højdepunkt ekstern skærm kvaliteten af 2.048 af 1.536 pixels ved hjælp af enten det analoge visuelt signal -bærende Video Graphics Array eller Digital Visual Interface Dual Link port. Tilstedeværelsen af begge porte gør det muligt for brugerne at tilslutte op til to eksterne computerskærme til den bærbare computer PC. Fås også er High Definition Multimedia Interface og DisplayPort , som anvendes til digital lyd-og videoindhold . Nvidia tilføjer en Sony Philips Digital Interface lydindgang på GTX 260M .
Technology
Hver Nvidia GeForce GTX 260M og NVIDIA GeForce GTS 360M bruger DirectX 10.1 og Open Graphics Bibliotek 2.1 application programming interfaces til at organisere sine multimedie -baserede opgaver. Den GPU'er har også Hybrid SLI - Scalable Link Interface - kompatibilitet for at kombinere to GPU'er for en enkelt udgang, PureVideo for video-dekodning og post- afkodning, CUDA for at øge PC gaming ydeevne og PhysX til fremstilling realistiske effekter i PC gaming < br . >