Når det kommer til grafikkort , vil mængden af jargon, der kan kastes på du får lidt skræmmende. I modsætning til , hvordan CPU'er ( Central Processing Units) plejede at være , kan du blot bedømme "bedre" én efter megahertz eller gigahertz hastigheder. I modsætning til de fleste desktop CPU'er, bruger et skærmkort en vektor processor ( også kendt som en GPU eller Graphics Processing Unit) , så kvaliteten af dens arkitektur kræver et andet sprog. Typer
HD 3870 var designet til at konkurrere med nVidias 8800 kort , ikke de 9800 kort. Den 3870 leverer omkring 85 procent af udførelsen af en 8800GT og debuterede på omkring 85 procent af prisen. Hvis prisen er noget objekt , vil 9800 GTX være overlegen i stort set alle aspekter . Om de eneste områder, hvor HD 3870 er bedre er i strømforbrug , temperatur og støjniveau.
Hvad de begge gør Well
Siden 3870 ikke har så stærk en GPU - typisk målt ved antallet af transistorer på processoren - det kræver ikke en støjende ventilator og det kræver ikke så meget elektricitet . Hvis mindre støj og strømforbrug er vigtige og få fancy ydeevne fra dit grafikkort er ikke, så HD 3870 er en farbar vej. Enten måde, begge grafikkort er perfekte til standard brug af computeren, såsom tekstbehandling , internet surfing og e-mail. Begge er i stand til at understøtte høj opløsning skærme og høj opløsning video . Forskellen virkelig kun opstår , når du ønsker at spille de seneste 3D- computerspil og drage fordel af alle de visuelle klokker og fløjter.
Resultater Basics
computer spillets visuelle er forbedret med anti-aliasing (AA) og tekstur filtrering. AA reducerer takkede kanter på 3- dimensionelle objekter . Jo mere AA du anvender , jo glattere disse kanter er , men jo mere GPU behandling er påkrævet. Disse 3D objekter er dækket i teksturer , som en hud . Jo højere strukturfilerne filtrering , jo mindre sløret disse teksturer er . Høj tekstur filtrering sikrer, at tingene ikke bliver for sløret med afstanden , eller for sløret , når de ses på tæt hold.
Skærmopløsninger
Desuden vil højere skærmopløsninger formere mængden af behandling, der kræves for at opretholde visuel kvalitet. Da LCD -skærme ikke ser godt ud, når du skifter væk fra deres native opløsning , er det vigtigt at have et grafikkort, der kan køre et spil på den beslutning, som din skærm er sat til som standard.
bottom Line
den lange og korte af det er , at 9800 GTX er mere tilbøjelige til at holde ydeevnen over 30 frames af animation per sekund ( FPS ) ved høje opløsninger med AA og tekstur filtrering . Under 30 FPS , kan det menneskelige øje nemt finde træghed , så det er en populær skillelinje mellem god og dårlig . Selvfølgelig afhænger ydeevne på din samlede computerens hastighed , især CPU, RAM ( Random Access Memory) , og harddisken. Den langsommere dem er, jo mindre af en performance stigning vil du opleve . Der er kendt som en " flaskehals ".