spille computerspil over internettet er stadig mere populære. Mange steder eksisterer for at sætte spillere i kontakt med hinanden , give dem mulighed for at spille mod venner eller fremmede , og organisere liga tabeller . Men uanset hvor hurtigt en internetforbindelse er, kan lokalnet altid tilbyde bedre svartider. LAN-parties er sammenkomster af computerspil -entusiaster , og deltagerne forventer hurtige netværk. Hubs og switche er to muligheder for at tilslutte disse net sammen. LAN-parties
Hobby er en fantastisk måde at møde nye mennesker, men internet -baseret kontakt dog i første omgang spændende, kan blive isolere snarere end socialt samvær. LAN-parties sætte dem, der elsker online gaming, men ønsker ansigt til ansigt kontakt at mødes og pitche kamp i umiddelbar nærhed. Disse er sociale arrangementer , hvor spillerne går til et sted at spille mod hinanden over et lokalt netværk snarere end opholder sig i deres eget hjem .
LAN Hastigheder
LAN opnå forskellige data throughput hastigheder afhængigt af typen af kabel, der forbinder computere sammen , og kapaciteten i deres netværk hardware . De fleste LANs følg Ethernet specifikationer , og hastigheden af LAN afhænger af, hvilken version af Ethernet anbefalinger netværket ejere gennemført. Den minimale hastighed for øjeblikket gennemføres netværk er 100 megabit per sekund . Dette kaldes "Fast Ethernet. " The definition af denne type netværk blev offentliggjort i 1995. Som LAN-parties kræver høje hastigheder , er det sandsynligt , at arrangørerne ville vælge en Gigabit Ethernet -system. Hastigheder på disse netværk spænder fra én gigabit , hvilket er tusind millioner bits per sekund til 40 gigabit .
Hubs og switche
Et netværk er så langsom som dens langsomste element og så forbinder hardwaren i LAN-party netværk skal have en masse kapacitet . Hubs er de mest grundlæggende stykke netværkshardware er nødvendig for at forbinde computere sammen . Et kabel fra hver computer tillægger et stik , der kaldes en " port ", på navet. Enhver meddelelse kommer ind på en af hub havne gentages ud på alle de andre kabler sluttet til den. Computerne i den anden ende af disse kabler har at opdage , om denne besked blev beregnet til det. Skifter er ens , bortset fra at de kun gentager den indgående besked ud på havnen , den har knyttet til adressen findes i meddelelsen. Kontakten markerer hver af portene med adressen på den computer tilsluttet til den anden ende af hvert kabel .
Speed
switche er at foretrække for LAN-parties . Dette er fordi hubs forstærke mængden af trafik på et netværk med en faktor svarende til antallet af computere forbundet til dem . Mere trafik skaber trængsel og sinker netværket. LAN-parties brug for hurtige netværk , og uanset hvad deres kapacitet , skifter altid lavere trafik, fordi de kun producerer én udgående signal.