Mange mobiltelefoner ville ikke være til megen nytte uden Wireless Markup Language ( WML ), der gør det muligt for programmører at ændre funktionen af mobiltelefoner . WML manipulerer trådløs markup meget på samme måde , at JavaScript modificerer HyperText Markup Language. WML ikke blot udfører de samme funktioner som JavaScript , men det også ligner JavaScript og er baseret på den samme standard. Du kan skrive korte noter og udtryk ved hjælp af WML s script operatører ved at skrive kode, der er næsten identisk med JavaScript. WML er en spændende sprog, der giver dig mulighed for let at udnytte dine eksisterende færdigheder til at gøre responsive mobiltelefon sider. Instruktioner
1
Åbn en teksteditor og oprette et nyt dokument til at holde WML koden.
2
Skriv korte notater , kaldet kommentarer ved prefacing dem med en " //" for at indikere, at en enkelt linje er en kommentar , og bør ignoreres af compileren . Vedlæg flere linjer mellem en skråstreg og en stjerne : Hej
//Sample kommentar begrænset til en enkelt linje
/* Commentthat spansmultiple linjer * /
fotos 3 < p> instantiere udtryk, der bruger variable ved hjælp et lighedstegn . Opret en " streng" bogstavelig værdi ved hjælp citater. Tilføje et semikolon i slutningen af hvert WML udtryk til at opsige det : Hej
var x = 4 + 2 , var x = "My String Value "
4
Tilføj , subtrahere , dividere og gange , præcis som du ville gøre i næsten enhver anden programmeringssprog ( standard aritmetiske operatorer fungere normalt i WML script) : Hej
var x = 2 + 2 , var x = y - 9,
< br > 5
Opret et udtryk i en funktion ved at bruge " funktion" søgeord og ved at skrive modifikationer til hukommelsen inden for et par konsoller . Pass argumenter i parentes , og bruge " return" søgeord for at returnere en værdi : Hej
funktion sampleFunction ( argument1 , argument2 ) {var x = argument1 + argument2 , tilbagevenden x ;}
6
Gem dit arbejde, og indlæse den i en test telefon ved hjælp af instruktionerne fra mobiltelefonens producent : forskellige producenter giver forskellige metoder til at uploade din WML script i telefonen til brug og test. Teste koden for at sikre det fungerer som forventet.