| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvad er forskellen mellem en analog indgang styringsudstyr en digital indgang Kontrol XNA
    ? Microsoft udviklet sin XNA software til at bistå udviklere at skabe videospil til Xbox 360 -konsoller og Windows -pc'er. XNA håndterer alle aspekter af videospil programmering, herunder acceptere input fra regulatoren som spilleren manipulerer sine joysticks og knapper. Controller data tager to forskellige former, analog og digital. Analoge data tager på en kontinuerlig række af værdier , digital information er diskrete. Operation

    Som du spiller et videospil , du bruger både analoge og digitale kontrol. En Xbox 360- controller, for eksempel, har " stick" kontrolelementer, output analoge data gennem en række fremad -back og højre-venstre positioner. En enkelt position består af to numre : én langs højre - venstre akse og en anden langs den frem - tilbage akse . Digital kontrol , på den anden side har diskrete tilstande , såsom " on" eller "off ". Trykknapper på reguleringssignalet digitale data. For at hjælpe spiludviklere , XNA inkluderer software objekter, der har multivalue variabler for analog indgang og særlige værdier for digital indgang.
    Controls

    Xbox controlleren har 10 digitale og fire analoge kontrol. De digitale objekter omfatter on-off kontakter såsom venstre og højre udløser , kofangere og knappen Guide . D- pad er en digital styring , der har fire diskrete værdier : Op, ned , venstre og højre . Controlleren har to analoge stick kontrol, som hver kan du angive en placering i et XY-planet. Når man presser en udløser kontrol , det har en trinløs effekt gennem sin vifte af bevægelse. Ud over Xbox, arbejder XNA på PC spil software . På PC'en omfatter digitale kontroller tastaturet og museknapper . Hver tast på tastaturet er enten op eller ned , museknapper er klikket eller ej. Musens frem -back og venstre-højre bevægelser udgør analoge data .
    Programmering

    For at bruge Xbox konsollens stick analog indgang i et program ved hjælp af XNA , du angive ThumbSticks objekt. Det har de egenskaber " venstre" og "Right ", som identificerer stick, og "X" og "Y" , der indeholder højre -venstre og frem - tilbage akseværdier , som den følgende kode illustrerer : Hej

    stickLeftX = currentState.ThumbSticks.Left.X , stickLeftY = currentState.ThumbSticks.Left.Y , stickRightX = currentState.ThumbSticks.Right.X , stickRightY = currentState.ThumbSticks.Right.Y ,

    Analoge kontrol producerer numerisk værdier, som du bruger i dit program. Dit program tester tilstanden for et digitalt kontrol og udfører handlinger, afhængigt af resultatet af testen , da denne linje kode viser:

    if ( GamePad.GetState ( PlayerIndex.One ) Buttons.A == ButtonState . . Pressede ) abc = 1,

    i dette eksempel, når Player One trykker på "A" -knappen på sin controller, at programmet sætter variablen " abc" til værdien af ​​én. Bemærk, at " A" er en egenskab af " knapper " indsamling objekt.
    Applications

    spil programmer , single -parameter analoge kontroller bestemme varierende mængder såsom hastigheden af ​​en racerbil eller den kraft bag en baseball banen. Stick kontrol lader dig sætte en variabel størrelse og en retning , så du kan bruge stokken , at "styre " et rumfartøj og bestemme dens hastighed . D- pad kontrol kan sætte en retning , men bliver digital , kan ikke indstille en hastighed eller anden variabel parameter. Knappen kontrol, også digital, udløser forskellige arrangementer, som at starte et spil eller vise et kort .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan oprettes en tekstboks i Visual C # 
    ·Sådan ændres Logical -Volume Name 
    ·Sådan får et lige antal i CPP 
    ·Hvad er betydningen af at lære C Sprog 
    ·Sådan Konverter Void til int 
    ·Sådan Aggregerede Vector Funktioner 
    ·Tilslutning String til SQL Authentication 
    ·Sådan oprettes en ny Picture Box ved Runtime i C 
    ·Sådan Ignorer Kommentar Lines i C + + 
    ·Sådan oprettes en Vektor af Strings i C + + 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan eksplodere en String Brug JavaScript 
    ·Sådan Find Gårsdagens Dato i PHP 
    ·Contour Niveauer i Matlab 
    ·Sådan forhindrer en Navigation Bar Fra Pushing Down a …
    ·Hvordan at udvikle en enkel lommeregner med Java 
    ·Hvordan man opbygger et datasæt fra VB Kode 
    ·Sådan oprettes Web Service på en lokal vært maskine …
    ·Hvordan laver man en SWF fil i en URL- knappen 
    ·ASP.NET Projekter og Kodning i C 
    ·Hvordan til at line op decimaltal i Just Basic 1,01 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com