A VSH fil eller en vertex shader -fil indeholder en grafisk funktion til oprettelse af tre- dimensionelle objekter og miljøer , der typisk anvendes i videospil eller computeranimation . Vertex shaders tilføje specielle effekter såsom farver, teksturer eller belysning karakteristika til objekter i et 3D-rum . Du får brug for omfattende viden om programmering til at oprette en arbejdsgruppe VSH fil - det er op til dig at forfatteren selve shader , mens VSH fil indeholder ganske enkelt den, og giver dig mulighed for at åbne den i forskellige udviklingsprogrammer softwareprogrammer. Instruktioner
1
Forfatter et toppunkt shader hjælp højt shader sprog HLSL i en simpel tekst redigering program som Microsoft Notesblok . Gem filen i TXT -format.
2
Åbn den TXT-fil , der indeholder koden for dit vertex shader i din integrerede udviklingsmiljø, såsom Microsoft Visual Studio.
3
Gem den TXT-fil , der indeholder din vertex shader kode ved hjælp af din IDE 's " Gem som "-funktion. Brug filtypen " . VSH " , når du gemmer filen.
4
Forfatter din vertex shader inden for et OpenGL program specielt beregnet til at oprette og eksportere shaders eller andet vildt og computer animation udvikling aktiver, såsom Apple OpenGL Shader Builder, OpenGL Software Development Kit er Shader Designer eller AMD GPU ShaderAnalyzer . Selvom hvert program varierer , vil du typisk nødt til at indtaste din kilde kode i en kildekode vindue og derefter tilføje ressourcer og variabler. Kompiler koden, og gemme det i VSH filformat.