OGRE står for objekt- orienterede Graphics Rendering Engine. Det lader dig udvikle grafiske applikationer ved hjælp af objekt-orienteret programmering paradigme og C + + sprog. Dette paradigme fokuserer på skabelsen af objekter fra blueprint -lignende klasser, som indeholder både data og funktioner i forbindelse med den virkelige verden koncept. For eksempel repræsenterer Vector3 klassen en retning i 3D-rum og er modelleret efter den matematiske vektor koncept. De objekter oprettet fra denne klasse kan betjenes på ved hjælp af en række forskellige operatører. Ting du skal
C + + Integrated Development Environment (IDE ), såsom Code :: Blocks
C + + Compiler , sådan en GCC
OGRE software development kit (se Resources)
Vis mere Instruktioner
1
Load C + + IDE ved at klikke på programmets ikon . Når den åbner , skal du vælge "File /New /Project" og vælg " OGRE Project ", som er tilgængelig i kodeksen :: Blocks IDE. Vælg et navn til dit projekt. Dernæst dirigere IDE til mappen, hvor OGRE er installeret. Et nyt OGRE projekt oprettes , og en ny kildekode fil vises i det primære editor vinduet.
2
Skriv følgende " createScene " metoden erklæring erstatte " projectName " for uanset hvad du har valgt at navngive din projekt : Hej
void projectName :: createScene (void) {}
3
Erklær en ny " Vector3D " objekt ved at skrive følgende erklæring inden for de krøllede parenteser i " createScene " metode . Denne erklæring skaber en vektor , der peger på et punkt, der ligger i 3D-rum med den koordinerede af (1, 1, 1) : Hej
Ogre :: Vector3D v = nye Ogre :: Vector3D (1, 1, 1) ;
4
Erklær andet nyt " Vector3D " objekt , der peger på koordinaterne ( 0, 1, 0) : Hej
Ogre :: Vector3D w = nye Ogre :: Vector3D ( 1 , 1, 1 ),
5
Brug den første tilsætning operatør " operatør + " for at tilføje de " Vector3D " objekter " v " og " w" sammen , som dette:
v = v + w ,
6
Brug det andet tilsætning operatør "operatør + = " for at opnå det samme med en enklere syntaks , som dette : Hej
v + = w; < br >
7
Opdag resten af aritmetiske operatorer . Der er operatører, som lader dig tilføje , trække fra, gange og dividere " Vector3D " objekter . Disse operatorer "+ ", " - ", " * " og " /", hhv . De bruger alle den samme syntaks som tilføjelsen operatør.
8
Brug " operatør == " inden i en "hvis" erklæring. Denne operatør tester for at se om to vektorer er lig med hinanden . Syntaksen for en sådan operation ligner dette : Hej
if ( v == w) { std :: cout << " v og w er lige " << std :: endl; } < br >
9
Brug " operatør ! =" inden i en "hvis" erklæring. Denne operatør tester for at se om to vektorer ikke er lig med hinanden . Skriv følgende : Hej
hvis (v = w !) { Std :: cout << "v og w ikke er ens << std :: endl; }
< br >