OpenGL er en main grafik rendering teknik til forskellige tredimensionelle spil. OpenGL understøtter kun lav-niveau rendering rutine , da dette gør det muligt for programmører mere kontrol og fleksibilitet i programmeringen. Disse rutiner kan udnyttes til at skabe højt niveau rendering og modellering biblioteker. OpenGL er kun en grafik API , og det omfatter hundredvis af funktioner, som få adgang til funktionerne grafikhardwaren tilbyder. Men det understøtter kun grafik -relaterede funktionaliteter. OpenGL kan arbejde med C-sprog for at udvikle grafiske applikationer. Ting du skal
C Sprog
GLUT
Vis Flere Instruktioner
1
Download og installer GLUT fra Xmission.com . Denne pakke installerer glut32.lib og glut.h på din computer. De er nødvendige bibliotek og header filer til OpenGL udvikling.
2
Klik på " Project ", " Indstillinger" og " linker indstillinger" for at åbne indstillingerne interfacet i dit valgte IDE såsom Visual Studio. Indtast følgende filer til objektet /bibliotek moduler: . Opengl32.lib , glut32.lib , glu32.lib
3
Medtag header filer i din ansøgning :
# include
# include
# include
Medtag . fil i din ansøgning kode
4 Initialiser en OpenGL hjælp af en enhed kontekst (DC) : HDC hdc = GetDC ( hWnd ) Indstil pixelformat til DC via følgende kode : Hej
PIXELFORMATDESCRIPTOR pfd ,
ZeroMemory (& pfd , sizeof ( pfd )),
pfd.nSize = sizeof ( pfd )
PFD . nversionen = 1;
pfd.dwFlags = PFD_DRAW_TO_WINDOW