En pointer er en type variabel i programmering , der holder en adresse i computerens hukommelse. I stedet for blot et nummer , eller en sætning , fortæller henvisninger computeren til at se på en bestemt blok af hukommelse , snarere end dataene i den . I C og C + + kodning, pointers tillader programmører til dynamisk allokere hukommelse under kode. Ved at referere dyb hukommelse, kan pointere bruges til at afsætte blokke af hukommelse til datastrukturer. Ting du skal
C /C + + compiler
Text editor
Vis Flere Instruktioner
1
Erklær en pointer. Dette gøres på samme måde i C og C + + : Hej
int * ptr ;
variablen " ptr " er nu en pointer. Den indeholder ikke et heltal ( int ) , men snarere adressen på en blok af hukommelse på størrelse med et heltal.
2
allokere hukommelse dynamisk gennem pointer . C og C + + gør det lidt anderledes. I C, hukommelse allokeres gennem " malloc "-funktionen : Hej
int * ptr = ( * int) malloc ( sizeof ( int )),
C + +, er hukommelsen tildelt via de " nye " nøgleord : Hej
int * ptr = new int ;
Begge afsat et heltal størrelse blok af hukommelse, som refereres til af den pointer" . ptr "
< br > 3
deallocate hukommelse. Igen , dette er en smule anderledes i C og C + + . I C, memory deallokering opnået gennem den "frie" funktionen : Hej
gratis ( ptr )
C + +, er hukommelsen deallokeret gennem " delete " søgeord : Hej
delete ptr ;