Edb-programmer behandle binære data som en bestemt type for at hjælpe med at definere arten af de data. For eksempel kan et stykke data betragtes som en karakter type af programmet, og kan bruges til at vise bogstaver, tal og symboler . The C + + programmeringssprog kræver, at alle data for at have en bestemt form . Dette skaber problemer , når du skal skrive en generisk stykke software, der er beregnet til at blive kørt ved hjælp af enhver form for data. Heldigvis skabelonen konceptet i C + + kan du oprette generiske software. Du kan bruge C + + til at oprette en generisk struktur ved hjælp structs . Ting du skal
C + + Integrated Development Environment (IDE ), såsom Eclipse CDT
C + + Compiler , sådan en GCC
vise flere Instruktioner
1
Ilæg C + + IDE ved at klikke på programmets ikon . Når den åbner , skal du vælge "File ", " New Project" og vælg " C + + projekt" at oprette en ny C + + projekt. En tom kildekode fil vises i teksteditoren del af IDE .
2
Import C + + " iostream " bibliotek til at tillade grundlæggende input og output. Skriv følgende udsagn i toppen af kildekoden fil til at importere dette bibliotek : Hej
# include
using namespace std ;
3 < p > Opret en struktur , der gemmer to stykker data af enhver type. Den eneste måde dette er muligt , er at bruge en skabelon, der accepterer to stykker generiske data . Du kan erklære en struktur , der bruger skabeloner ved at skrive følgende beneath udsagn skrevet i det forrige trin : Hej
skabelon struct structName
{
< p > };
4
Definer de to stykker af data , at strukturen vil indeholde . Skriv følgende i de krøllede parenteser i strukturen : Hej
T Data0 ,
U data1 ,
5
Opret en hovedfunktion ved at skrive følgende erklæring under struktur : Hej
int main ()
{
}
6
Opret en ny instans af strukturen og erklære sine to datatyper som " int " og " double" ved at skrive følgende linje inden de krøllede parenteser i den vigtigste funktion : Hej
structName t;
7 tildele værdier til de data, indeholdt af strukturen ved at skrive følgende under den tidligere erklæring : Hej
t.data0 = 5;
t.data1 = 3.1
8
Print ud værdierne af struktur ved hjælp af et " cout " erklæring , som dette : Hej
cout << " Data0 : " << t.data0 << endl;
cout << " Data1 : " << t.data1 << endl;
9
Udfør programmet ved at trykke på den grønne "Play" -knappen i øverste række af knapper . Programmet vil skabe en generisk struktur , og så instantiere det med en bestemt struktur , der indeholder en int og dobbelt datatype. Disse datatyper er tildelt værdier og printes ud . Udgangen ligner dette : Hej
Data0 : 5
Data1 : 3,1