C + + er et objekt -orienteret programmeringssprog , hvilket betyder, udviklere bruger det til at opbygge og administrere virtuelle objekter fremstillet af lige virtuelle blueprints kaldet klasser. Udviklere anvender disse konstruktioner til at skrive mange typer af programmer , herunder spil . Oprettelse af et spil fra bunden i C + + involverer flere trin , herunder detailprojektering af spil, figurer og indstilling. Fordele ved at gøre en C + + spil omfatter øget forståelse for objektorienteret programmering . Dette kan mindske den nødvendige tid til at lære andre objektorienterede sprog som C # og Java. Instruktioner
1
spille flere open source C + + spil , såsom PokerTH , Secret Maryo Chronicles og Bombermaaan . For det spil, du bedst kan lide , kan du downloade spillets kildekode. Du kan finde et link til at downloade denne kode på den samme site hosting spillets eksekverbare .
2
Installer en gratis C + + compiler, såsom Open Watcom eller en, der GNU organisationen giver. < Br >
3
Kompiler spillet fra dets kildekode hjælp af instruktionerne i din compiler .
4
Open en af spillets kildefiler i et tekstbehandlingsprogram, og slette en af filens funktioner. Kompilere og spille spillet .
5.
notere alle ændringer i spillet , så skriv kommentarer i kildekoden afspejler dine fornemmelser om, hvordan koden sletninger forårsaget disse ændringer. For eksempel, hvis du sletter en funktion kaldet " TallyScore ", og score i spillet ikke til at ændre , kan du skrive "Den ' TallyScore ' funktion beløb score af spillet. "
6
Repeat de foregående to trin for hver funktion i spillets kildekode . Hvis du ikke er sikker på, hvordan en funktion påvirker gameplay , prøve at slette kun en del af en funktions udtalelser.
7
Huske bidder af kildekode , du ikke forstår endnu , såsom funktioner eller endda komplette kildefiler. Lagrer fremmer forståelsen , ifølge Dr. Bill Klemm , professor i neurovidenskab ved Texas A & M University. Brug flash cards eller andre udenadslære teknik, du har fundet effektive i at lære andre fag.
8
Skriv yderligere kildekode kommentarer er baseret på, hvad du har lært fra lagrer .
9 < p > Gentag de foregående to trin , indtil hver kildekode linje har en kommentar . Du kan også få ny forståelse ved at gentage trin, der involverer med at slette funktioner.
10
Skriv en liste over ændringer, du gerne vil gøre til spillet.
11
Skriv kildekoden , der producerer den nemmeste punkt på listen , du har foretaget i det foregående trin og derefter kompilere spillet.
12
Debug spillet med din compiler debugger hvis spillet har nogen fejl. Din compiler dokumentation har vejledning til brug af debugger .
13
Skriv og kompilere kilden for hver resterende post i trin 10 liste over ændringer til at fuldføre din C + + spil.