The Game Boy Advance er en håndholdt gaming platform. På trods af sin proprietære karakter , har hobbyist computer programmører været i stand til at skrive deres egne programmer , for det meste spil , der kan køre på den. Faktisk arbejder et stort fællesskab af amatør spiludviklere på Game Boy . Ligesom alle andre spil udviklingsprojekter , er at udvikle et spil til Game Boy Advance langt vanskeligere , end det kan forekomme . Udvikling til Game Boy Advance kræver en dyb viden om C programmeringssprog . Instruktioner
1
Download værktøjer til Game Boy Advance udvikling. Det vigtigste værktøj, der er specifik for at udvikle til platformen er compiler, som omfatter de relevante software biblioteker . Download en emulator til at teste dit spil , og downloade den gratis VirtualBoy , da det er blevet noget af en standard til test blandt hobbyist samfund. Download en IDE ( integreret udviklingsmiljø ), som har syntaksfremhævning og kode færdiggørelse for C programmeringssprog. IDE valg omfatter Eclipse, NetBeans og Code :: Blocks , som er cross -platform , og køre på Linux , Mac OS /X og Windows.
2
Importer den ønskede C -fil, der styrer Game Boy Advance kontrol. Koden til dette er # include " keypad.h ". Gør dette giver dig mulighed for at ringe de indbyggede funktioner, som kontrol til systemets D- pad og andre knapper .
3
definere den type grafik, dit spil vil bruge bruge C # definere erklæring. Du kan vise grafik på systemer med tre tilstande , mærket tilstande 3 til 5 . Mode 3 er den laveste opløsning mode, men giver mulighed for det højeste antal farver, mens tilstand 5 er den højeste opløsning display mode, men giver også mulighed for færrest antal farver. Mode 4 er mellem modus 3 og 5 . Koden vil ligne dette : . # Define MODE_4 0x4
4
Code din spillets vigtigste klasse . En vigtigste klasse er, hvor programmet starter fuldbyrdende kode ved lanceringen af ansøgningen. Da du lave en video game , inkludere din spillets update loop, undertiden benævnt spillet loop . Dette er en uendelig løkke , som gør dit spil konstant at kontrollere for bruger -input, såsom at trykke på D-pad og ændre miljø over tid, såsom at ændre en spillers score baseret på ham tager for lang tid at fuldføre en udfordring. En prøve update loop vil se noget som dette: mens (1 ) {if ((( * nøgler) & KEY_UP ) ! ) { Player.y - - ;} ... } . Det foregående koden bevæger sig op på skærmen, når du trykker på "op" -knappen. Fuldføre løkken med tiltag for de øvrige knapper og noget andet spil logik , at dit spil kræver.