Screensavers er edb-programmer designet til at køre, når en computer er uden opsyn , for at forhindre billeder, der vises på skærmen fra at blive ætset permanent på skærmen. Indholdet af disse programmer vises varierer i hele spektret af mulige billeder , og omfatter levende billeder . Oprettelse af en screensaver i C + + programmeringssproget indebærer at designe programmets grafiske elementer , og hvordan de vil interagere . Realiseringen sådant program lærer grafik programmering færdigheder , du kan anvende til andre projekter , såsom computer - aided design applikationer. Instruktioner
1
Installer og udføre mindst to forskellige open source screensavers skrevet i C + +. Eksempler på sådanne programmer omfatter Flurry32 , Matrix Regn og Kannasaver (se Resources).
2
Liste på papir de ændringer, du gerne vil gøre til hvert program du prøver. For eksempel, " De tilfældige figurer skal flyde vertikalt og horisontalt , ikke bare vandret. "
3
Download dokumentation og kildekoden for hver screensaver , du har foretaget en ændring liste til . Læs dokumentationen , som vedrører , hvordan man kompilerer screensaver fra dets kilde kode filer .
4
Installer en C + + development kit , som den, der fra GNU compiler kollektionen , Open Watcom eller Visual C + + Express (se ressourcer).
5.
Kompiler screensaver kildekode , læse dokumentation fra development kit og screensaver for detaljerede instruktioner om kompilering. Kør den resulterende eksekverbare fil for at sikre programmet kompileret korrekt .
6
Print i et tekstbehandlings-eller teksteditor som Notesblok , hver kilde fil af screensaver .
7 < p > Slet en af screensaver s kilde filer, så genskabe den ved at skrive det i din tekstbehandlingsprogram. Læs kildefilens udskrift , lavet i det forrige trin , for at bestemme hvad de skal skrive . Dette trin kræver en omhyggelig læsning af kildekoden , som begynder at lære dig , hvordan pauseskærmen virker.
8
Genkompilering og køre screensaver til at kontrollere rigtigheden af din skrive , og derefter slette kildefilen igen. Indtast det kildefilen , men denne gang gøre det fra hukommelsen, så meget som du kan. Gentag dette trin, indtil du skriver kildefilen kun fra hukommelsen , og skriv derefter screensaver resterende kildefiler på samme måde . Denne proces tog dig fuldt ud i screensaver algoritmer og datastrukturer , hvilket resulterer i evnen til at ændre den oprindelige pauseskærm.
9
Skriv kildekoden manifesterer hver af de ændringer, du skrev i trin 2 . Kompilere og debug den modificerede screensaver , henvise til din development kit dokumentation på debugger program til at guide dig. Resultatet af dette trin vil være en screensaver tilpasset dine design ideer .