Objekt-orienteret programmering opfordrer programmører til at indkapsle data i custom -skabte datatyper kaldet klasser. Inde i disse klasser, kan programmøren definere adfærden af de genstande der er oprettet fra disse klasser gennem implementering af metoder. Ikke alle metoder er skabt lige , dog. Non- særlige metoder tjener et særskilt formål i gennemførelsen af et objekt i et program. Constructors er specielle funktioner, der definerer, hvordan objekter oprettes og initialiseres . Klasser og objekter
objektorienteret programmering , klasser er blueprints for specielle datatyper kaldet "objekter" , som programmører kan oprette i deres programmer. En klasse definerer, hvad slags handlinger, som et objekt kan gøre , og hvad slags data objektet indeholder . Inden klasser programmøren kan erklære "metoder ", eller funktioner , der arbejder med de data, der er indeholdt i en klasse til at udføre handlinger. Metoder kan tage form af typiske programmering funktioner eller særlige " constructor " klasser, der definerer, hvordan klasserne er gemt i hukommelsen.
Class Metoder
Programmører erklærer klassen metoder inde i en klasse definition , at andre programmører så kan bruge objekter uden at vide hvordan disse metoder funktion. Klassen metoder typisk kommer i to former. Den første er den normale klasse metode, som kan erklæres som offentlig eller privat , afhængig af adgangen klassen designeren ønsker at tillade. Disse metoder kræver en forekomst af et objekt, der oprettes fra klassen for at kunne fungere . Den anden type klassen metode er en statisk klasse, hvor en bruger kan påberåbe metoden fra klassen uden at skabe et objekt.
Class Constructors
en klasse konstruktør er en særlig metode i en klasse , der definerer, hvordan et objekt fra en klasse er oprettet. Denne metode er den første kaldes, når objektet er instantieret , sædvanligvis gennem den "nye" nøgleord . Konstruktøren kan indstille standarder for klasse variabler, eller befolke inkluderet datastrukturer. Designeren af klassen kan definere flere konstruktører for hver klasse , som hver tager forskellige argumenter eller laver forskellige ting for at oprette et objekt, når det er skabt .
Aktivér Metoder og Constructors
Salg
Konstruktører påberåbes , når et objekt er oprettet. Mens en klasse designer kan oprette flere konstruktører for en klasse , kan hun valgte at forlade bygningen af et objekt til standard-constructor , som compileren påberåber under objekt instantiering at allokere hukommelse til objektet. Konstruktøren påberåber kun under objekt instantiering . Regelmæssige metoder , på den anden havde , kan normalt kaldes på ethvert tidspunkt i løbet af livet af objektet, og bruges til at gøre arbejdet med det pågældende objekt. Mens konstruktører og ikke- særlige metoder på overfladen bare for at være funktioner , konstruktører udføre kun under instantiering og udføre en særskilt opgave i livet af et objekt.