stedet for at hoppe direkte ind i kodning kompleks programmering udsagn , kan du overveje at fordybe til nogle pseudokode . Det er hovedsageligt en uspecifik og uformel algoritme kodning guide, der kan anvendes på enhver programmeringssprog. Hvad gør det så nyttige er at syntaksen er involveret i anvendelse af variabler, konstanter og modifikatorer er relativt simpelt at lære . Som sådan giver det dig at fokusere på at opbygge programmets logik, hvorefter konstruere den faktiske kode vil være meget enklere. Instruktioner
1
Start ved at skrive ordet " konstant" at identificere, at du er ved at initialisere en variabel med en konstant .
2
Følg første periode med en konstant id , som hovedsageligt er den variabel, du vil bruge til at gemme konstanten.
3
Fortsæt initialisering ved at skrive ordet " AS " for at indikere, at du er ved at identificere den konstante type.
4
Angiv en konstant type. De typiske typer du sandsynligvis støde på i de store programmeringssprog omfatter BOOLESK , STRING , floating point og INTEGER . Du er velkommen til at angive en endnu ukendt type ved at bruge udtrykket " OTHER- DATA - TYPE . "
5
Identificer konstant ved at skrive " =" og derefter konstant. I betragtning af at du ønsker at placere den konstante 54 ind i den variable constant_variable ville den endelige opgørelse se sådan ud:
KONSTANT constant_variable AS INTEGER = 54