Den open source Java-kode bibliotek for Web Ontology Language ( OWL ) er en application programming interface (API ), der anvendes til at oprette klasser og metoder , der specifikt indlæse og gemme OWL filer. API kan også bruges til at manipulere OWL dataene og udføre logik -baseret analyse . Det er primært bruges til at udvikle enkeltstående komponenter og applikationer . Instruktioner
1
Åbn din foretrukne Java-kode editor eller en almindelig tekst redigering program som Microsoft Notesblok eller Mac OS X TextEdit . Opret et nyt dokument , hvor du kan øve kodning ved hjælp af OWL API .
2
Importer krævede kode pakker til OWL til at arbejde ved at tilføje følgende tre linjer kode til din ansøgning, som henter automatisk OWL kode biblioteker :
import edu.stanford.smi.protegex.owl.model.OWLModel , import edu.stanford.smi.protegex.owl.model.OWLNamedClass , import edu.stanford.smi.protegex.owl . ProtegeOWL ;
3
Opret en ny public class til OWL API demonstration program ved hjælp af følgende kode : Hej
public class OWLAPIDemoApplication {
4
Tilføj følgende program kode til at skabe den " Hello World" OWL , som bruger OWL API. Denne applikation kode bruger getNamespaceManager funktioner, og angiver en owlModel :
offentlige static void main ( String [] args ) { OWLModel owlModel = Worldclass = owlModel.createOWLNamedClass ( "World ") System.out.println ( " Class URI :" + worldClass.getURI ()); }}