? I edb-programmering , en variabel er et navngivent hukommelsesplacering, en programmør kan bruge til at repræsentere data i stedet at indtaste data direkte i et program. Omfanget af en variabel er den region af programmets kildekode , inden for hvilken det repræsenterer bestemte data . De fleste programmeringssprog understøtter både lokale og globale variabler , men nogle vigtige forskelle mellem de to typer. Lokale variable
Lokale variabler eksisterer kun i funktion - en navngiven sektion af programkode , der udfører en bestemt opgave - som de er defineret , eller erklæres . De ophører med at eksistere, når funktionen er afsluttet. Lokale variabler er genskabt hver gang funktionen kaldes , eller henrettet. Disse variabler ikke er tilgængelige for andre funktioner eller til main-programmet , og som sådan , er de som regel gennemføres ved hjælp af en speciel type datastruktur , kendt som en stabel.
Stack
< br >
mange programmeringssprog er " stakken " er et centralt element i gennemførelsen af lokale variable . Før udføre en funktion , tilføjer et program alle de lokale variable erklæret i denne funktion til stakken , i modsat rækkefølge af den, hvori de blev erklæret . Når programmet kalder funktionen er de lokale variable fjernet fra stakken i omvendt rækkefølge , så det senest tilføjede variabel er det første fjernet en .
Globale variable
< br >
Globale variabler er erklæret i hoveddelen af programmet kildekoden, uden alle funktioner , og de derfor eksisterer overalt i koden, selv inde funktioner. Globale variabler ikke genskabes hver gang en bestemt funktion kaldes . Programmer bruger typisk globale variabler til at gemme data , der behandles af mange forskellige funktioner. En simpel tekst - redigering program , for eksempel, indlæse kan indholdet af filen det arbejder på i en global variabel .
Pros & Cons
Lokale variabler gør computerprogrammer nemmere at fejlsøge og vedligeholde. Programmører kan fastslå den nøjagtige punkt, ved hvilket et program modificerer værdien af en lokal variabel , hvorimod globale variabler kan ændres overalt i kildekoden . Lokale variabler også producere færre uventede interaktioner med at kalde funktioner eller verden udenfor , kendt som bivirkninger, end de globale variabler. Globale variabler er tilgængelige funktioner , som de ikke anvendes , modsiger begrebet modulære programmering, hvor programkode består af små, isolerede blokke eller moduler , så programmører, der fremmer modulopbygning sjældent bruger dem.
< Br >