Microsofts XNA spil Studio er en kraftfuld, fri udvikling værktøj, der fungerer sammen med Microsoft Visual Studio. Sammen kan brugerne hurtigt at oprette spil til Xbox 360, Windows og Windows 7 -telefoner . Effect -filer muligt for brugerne at skabe deres egne brugerdefinerede shaders . Shaders er et sæt af software instruktioner, der fortæller computeren, hvordan til at gengive grafik. Disse instruktioner giver programmører en stor fleksibilitet , give dem kontrol over hver enkelt pixel i en tekstur . Shaders anvendes generelt under det polske fase af et spil , og en almindelig måde de anvendes , er at bestemme skygger og lys . Instruktioner
1
Åbn Microsoft Visual Studio C # Express. Opret et nyt projekt ved at klikke på "File" og vælge " Nyt projekt " fra -drop down menu. Vælg "Windows Game" give projektet et navn og vælg et sted , hvor du gerne løsningen skal gemmes .
2
Højreklik på din " Content "-projektet ligger i " Solution Explorer . " Vælg " Tilføj " og derefter " Nyt element . " Dette bringer et nyt vindue. Vælg "Effekt File", navngive filen og klik på " Tilføj". En ny fil med et . Fx forlængelse vil blive vist i din " Content "-projektet .
3
Rediger . Fx fil ved hjælp High Level Shader Language ( HLSL ) . HLSL er et højt niveau programmeringssprog , svarende til C + + og C. Klik på diskette-ikonet på " Standard Toolbar " for at gemme .
4
åbne op for " Game1.cs " fil . Indlæs din gemte effekt fil ved at skrive følgende lige over spillet konstruktør : Hej
Effect virkning
Rul ned til " LoadContent () "-metoden , og skriv følgende : Hej
effekt = Content.Load ( " Effect1 ")
navn i anførselstegn , er hvad du har navngivet din FX- fil. . Når din effekt filen er indlæst , er du velkommen til at bruge det hele dit program.
5.
Eksperimentér med de forskellige implementeringer af din effekt -fil ved at rulle ned til " Draw ( GameTime GameTime )" funktion din " Game1.cs " klasse og type det navn, du instantieres effekten med efterfulgt af en periode . Visual Studio IntelliSense vil vise en drop- down liste over tilgængelige medlemmer og metoder i forbindelse med "Effekt "-klassen .