Computere er et af mange aspekter af det moderne samfund, som woudn't være mulige uden matematik. Alle computer sprog er matematisk i naturen, da hver enkelt af dem i sidste ende stammer fra binær , sproget af ettaller og nuller , at spørgsmål kommandoer direkte til computeren. Alle edb-problemer i forbindelse med programmet operation , i modsætning til hardware -funktionalitet , kan løses med matematiske algoritmer . Instruktioner
1
Definer det problem, du har brug for løst, i en til tre sætninger. Skriv definitionen ned på papir . Hvis problemet involverer et program, du har skrevet , eller et open source program , kan du nærmer dig det med matematik.
2
Download kildekoden til det program , som du har et problem. Hvis du beskæftiger dig med et program, du selv har skrevet , skal du blot medbringe åbent tekst dokument, du har skrevet. Hvis du arbejder på et open source program , kan du besøge hjemmesiden for projektet og downloade kildekoden i afsnittet "kildekode " eller " kernal ".
3
Åbn kildekoden ved hjælp af en editor og compiler. Brug en editor, der genkender tags for det sprog, som koden er skrevet .
4
Rul ned til den del af kildekoden , som du har identificeret et problem, eller som du gerne vil ændre . Identificere eventuelle matematiske operatorer i denne del af koden. For eksempel, hvis du læser c + + kode, og løber ind +, - . , * Eller /, så du kigger på skiltene til addition, subtraktion, multiplikation og division
5
Oversæt computeren kode i lige matematik. Se efter lighedstegn ( = ) , der bruges til at tildele værdier ( herunder matematiske funktioner) til variabler . Fratage væk udtryk , som " int " og " //" , som ikke er relevante for matematik.
6
Skriv den matematiske erklæring ud på papir. Hvis der er involveret algebra, prøv at tilslutte forskellige værdier for at se, om funktionen eller en ligning værker. Hvis problemet kan afhjælpes ved at ændre en operatør i den funktion , ændre operatøren. Hvis problemet kan afhjælpes ved at sætte en anden værdi på plads, sætte et nyt nummer . Hvis du ikke kan finde en hurtig løsning er baseret på at erstatte , omskrive funktionen ved hjælp af en helt anden syntaks , og derefter oversætte det tilbage til edb-sprog.