Tilføjelse scripts til at knapper ved hjælp ActionScript 3 ( AS3 ) programmeringssprog bruges til at tilføje interaktivitet til et flash præsentation. Knapper der henvises til i AS3 ved brug af event lyttere og begivenhed håndtering kodningsteknikker , der sporer og reagere på begivenheder såsom museklik , tastatur slagtilfælde eller andre trigger begivenheder. At referere til en knap, ActionScript kode placeret på de vigtigste tidslinjen , hvor begivenhederne blot referere til en knap navn og aktivere koden er forbundet med denne knap. Instruktioner
1
Opsæt Flash præsentation på Flash CS3 eller højere , der understøtter AS3 koden.
2
Tilføj en knap symbol på præsentationen ved enten at trække den ved hjælp af tegneværktøjer eller importerer det fra biblioteket .
3
Press "F8" for at give knapsymbol et navn. Det er det navn, der vil blive brugt til at referere til knap i vores ActionScript kode. I vores tilfælde giver vi på knappen navnet "Press ".
4
Tilføj et " Actions " lag , hvis du ikke har en i forvejen på din tidslinje. Dette lag indeholder alle AS3 , som vil blive anvendt i præsentationen , herunder kode, der vil referere knapperne .
5.
Klik på det første billede af " Actions " lag på tidslinjen og tilføje følgende kode : Hej
Press.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , PressClick ),
Function PressClick ( ev : MouseEvent ) : void
{
trace ( "Press er blevet klikket . " )
}
Denne kode lytter til et "klik" handling og udfører funktionen handling kaldet " ev " MouseEvent ', som kan være alt . En erklæring udsendes der hedder " Press er blevet klikket " under udvikling test , der bekræfter , at funktionen virker.
6
Tilføj flere begivenheder til den samme knap for at tilføje mere interaktivitet. Flere begivenheder kan refereres i AS3 fra en enkelt knap ved at overlappe de trin og ændre den handling, der skal udføres for hver begivenhed .
7
Gem din præsentation og testkørsel for at bekræfte knaphandlinger arbejder . KAYAK