Epsilon eller maskine epsilon er et vigtigt tal i computing. Machine epsilon angiver afstanden mellem 1 og den næststørste decimaltal på din computer. Dette er vigtigt at beregne , da størrelsen af den decimaltal kan føre til afrundingsfejl for visse beregninger. Regnemaskine epsilon kan gøres på flere måder , og mange programmeringssprog har indbyggede funktioner , der kan afgøre denne værdi. Men det kan også bestemmes algoritmisk med en forholdsvis simpel rutine . Hvad du har brug
Computer med programmeringssprog efter eget valg
Vis Flere Instruktioner
1
Vælg et programmeringssprog til at programmere den algoritme i. Sørg for at du forstår sprogets syntaks godt nok til at gøre et simpelt program inden for sproget .
2
Formatér en variabel til at være lig med 1. . I pseudokode vil dette ligne
x - . > 1
3
Divider initialiseret værdi med 2, og tilføjer, at til 1. . I pseudokode ser dette som
y - . > X /2 + 1
4
Tilføj en betinget erklæring , således at hvis y er mindre end 2 , sæt
x -> x /2 ,
og gentag trin
y - . > x /2 + 1
Når den betingelse, at y er større end 2 er opfyldt , er den resulterende tal er maskinens epsilon .