UML , Unified Modeling Language , er en standard, der bruges til visuelt at beskrive et program , specielt et objekt-orienteret program. UML hjælper med at organisere , planlægge og visualisere et program. Hertil kommer, at en standard er det meget udbredt og accepteret som sproget til skitserer programmer. UML bruges i en række forskellige formål, og dens læsbarhed og genbrugelighed gør det til et ideelt valg for programmører. Visuel repræsentation
UML diagram er en visuel repræsentation af forholdet mellem klasserne og enheder i et edb-program. En klasse er et objekt i programmering , der organiserer lignende variable og funktioner i ét sted. For at forstå et program , er det vigtigt at forstå, hvad hver klasse objekt gør, de oplysninger, den gemmer , og hvordan det relaterer til andre klasser i programmet. Ved at vise disse oplysninger i et diagram , er det let at forstå og visualisere et program relationer .
Læsbarhed og Genbrugelighed
UML diagram er gavnligt i det er meget læsbar. Diagrammet er beregnet til at blive forstået af enhver type programmør og bidrager til at forklare relationer i et program på en ligefrem måde . Traditionelt , at forstå et program , ville en programmør læse koden direkte. Det kunne være tusinder eller millioner af linjer kode i meget store programmer. At have en UML diagram hjælper til hurtigt at illustrere disse relationer . Derudover ved at bruge et diagram til at vise kode, der kører i et program , er en programmør i stand til at se overflødige kode og genbrug dele af kode, der allerede findes i stedet omskrive disse funktioner.
Standard
UML er den nuværende standard for programmering i objektorienterede programmeringssprog. Når du opretter klasser og andre objekter med relationer mellem hinanden , UML er det, der bruges til visuelt at beskrive disse relationer. Fordi det bliver brugt som en standard , er det almindeligt forstået og velkendt. Dette gør det nemt for en ny programmør til at træde ind et projekt og være produktive fra dag ét .
Planning Tool
UML hjælper med at planlægge et program, før programmeringen tager sted . I nogle værktøjer, der anvendes til model UML , vil værktøjet genererer kode baseret på de klasser , der er oprettet i modellen. Dette kan hjælpe med at reducere hovedet under gennemførelsen fase af ethvert program. Derudover en UML model diagram er nemt at ændre , mens omprogrammering en sektion af kode kan være trættende og tidskrævende .