Du kan bruge billedet klasse i C #, et programmeringssprog , til at indlæse , ændre størrelse og vise billeder. Ændre størrelse på et billede, hjælper youl til at skabe fotogalleri thumbnails eller når det billede, du vil vise , er for stor til displayet. Den " Graphics "-klassen er en del af " System.Drawing " navnerummet . Du skal GDI installeret for at gøre brug af de grafiske funktionalitet. Instruktioner
1
Åbn det program , du bruger til at redigere C # kode. Åbn din C # source fil.
2
Load det billede, du vil ændre størrelsen i en " Image" objekt. En måde at gøre dette på er at indlæse en JPEG , der er placeret i samme mappe som programmets eksekverbare fil. For eksempel "Image ^ orig_image = Image :: FROMFILE ( " myimage.jpg ") ".
3
variabler til at indstille den nye skaleret billedets bredde og højde dimensioner. For eksempel, " int width = 640 ; int height = 480 ; "
4
Opret en ny " Bitmap " objekt med ændret størrelse billedets dimensioner. . For eksempel, " Bitmap bm = new Bitmap ( bredde, højde ) ."
5.
Opret en " Graphics " objekt fra " Bitmap " objekt ved hjælp af " FromImage "-metoden. For eksempel, " Graphics gr = Graphics.FromImage ( ( Image) bm ) ."
6
Indstil interpolation tilstanden af dine " Graphics "-objekt for at ændre kvaliteten af det ændrede billede . Valgmuligheder omfatter Standard , Lav, Høj, Bilinear , Bicubic , NearestNeighbor , HighQualityBilinear og HighQualityBicubic . For eksempel, " gr.InterpolationMode = InterpolationMode.HighQualityBicubic ," sætter den til den højeste kvalitet
7
Tegn skaleres billedet til skærmen ved hjælp af " drawImage "-metoden. . For eksempel, " gr.DrawImage ( orig_image , 0, 0 , bredde, højde ) ."
8
Brug " bortskaffes " metode til at rydde op i " Graphics " objekt , når du er færdig med at bruge det . For eksempel, " gr.Dispose (); " .
9
Gem din C # source fil
.